אגדות רבות מספרות על חיילים שניצלו על ידי תנ"ך או קמעות בכיסם. הסיפור הזה יהיה אגדה לדורות האוקראינים הבאים.

חייל בצבא האוקראיני הסתתר בתעלות, בזמן שכוחות ירי ופיצוצים השתוללו מעליו בקו החזית בלחימה מול חייליו של ולדימיר פוטין. בתקרית הדרמתית, יריות נשמעו בקרבת מקום, לכאורה, מתקיפת הכוחות הרוסים. הלוחם שנורה, ניצל בזכות מכשיר הנייד שהיה בכיסו. בסרטון שפורסם באפליקציית ה-TikTok, נראה החייל הנדהם, מוציא את הסמארטפון ומעביר אותו לחברו בזמן שהם תופסים מחסה. ניתן לראות את המכשיר בתוך נרתיק מעור, כשבתוכו חתיכת מתכת חדה שנראית כמו קליע ירי.

על פי הדיווחים, כוחות רוסים ירו את התחמושת, ולא ברור באיזה סוג של טלפון השתמש החייל. פוסטים רבים ברחבי האינטרנט, התבדחו על הטלפון שהחזיק מעמד וכתבו שהוא: "זה בוודאי מכשיר נוקיה מיושן". לא ניתן לראות את שם החברה על הנייד אך רבים שיערו שהחייל ניצל על ידי סמארטפון של "סמסונג".

גולש אחד בפלטפורמת הרשתות החברתיות כתב: "אין סיכוי שמכשיר סלולרי הכולל שכבה דקה של פלדה, יכול לעצור פגיעה ישירה של קליע 7 מ"מ, בטווח שכזה". גולש נוסף תמך בטענה זו, אבל הוסיף: "עם זאת, הוא עדיין בר מזל. אפילו כדור מואט באופן משמעותי יכול לזרוע הרס". אחר הגיב: "אתה חייב לשמור את הטלפון הזה למזכרת. יש לי מטבע בריטי שהציל את חייו של סבא רבא שלי מצלף, בלי הפרוטה הזו בכיסו - לא הייתי מקליד עכשיו".

ניצל בזכות הסמארטפון (צילום: צילום מסך טוויטר)
ניצל בזכות הסמארטפון (צילום: צילום מסך טוויטר)

קודם לכן פורסם כיצד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מאמין שהוא מנצח בקרב באוקראינה, למרות שהחיילים הרוסים ספגו אבדות כבדות.