ביהדות מקפידים מאוד לשמור על קיום המצוות ולמלא אחר הלכות הדת כפי הכתוב. בסיפור שלפנינו עלתה סוגייה מעניינת, במסגרתה בני הזוג מצפון הארץ גילו אחרי 7 שנים מאז שעמדו יחד תחת החופה, כי בדיעבד הם כלל לא נשואים. אז האם מדובר במחלוקת דתית קטנה, או שמא בית הדין הרבני ייאלץ להתערב?

השניים הספיקו במהלך שנות "נישואיהם" להביא לעולם שלושה ילדים קטנים, ועם השנים הבעל החל להתחזק באמונתו. בערב חג הפסח פנה אותו הגבר אל עורכת הדין שרין סולן, והניח על שולחנה הוכחה מצולמת לפיה אשתו ענדה את הטבעת על אצבע יד שמאל במהלך טקס החופה. 

"חודש לפני האירוע אשתי נקעה את יד ימין והיה לה יותר נוח להזיז את יד שמאל, לכן ענדתי לה את הטבעת על האצבע המורה ביד הנגדית. אני לא רוצה להתגרש אבל אני חושש שהנישואין שלנו לא כשרים", הסביר הבעל. בתגובה עו"ד סולן ניסתה לברר האם יחסיו עם רעייתו תקינים ואם הכל בבית כשורה, והבעל סיפר כי מלבד קשיי מחלוקות העבודה היחסים בבית מצוינים. 

עו"ד סולן הציעה להעביר את הסוגייה לרב מוסמך המקובל על הבעל ועל הרב שלו, וזה יקבע מה דינם של הנישואים והאם הם כשרים. כזכור, ההלכה קובעת כי החתן יענוד את הטבעת על האצבע המורה של יד ימין של הכלה, מתוך מחשבה על ירושלים כדבר הפתגם: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". 

עו"ד סולן הבהירה כי לא תפנה לבית הדין הרבני כי בכל מקרה לא יהיו כאן גירושין, כי הבעל והאישה לא מעוניינים, לכן לא החל כאן הליך של ישוב סכסוך. "נבדוק מה אומרת ההלכה והאם אפשר במקרה כזה אחרי שבע שנים לקבל את הטעות שהתרחשה מתחת לחופה", הבהירה עו"ד סולן.