עידן בבז'נוב יכול היה להציע נישואים לבת זוגו קלריט ספיר בדרך המקובלת, למשל בחופשה רומנטית או במסעדת פאר. אבל הוא חשב על משהו אחר, רחוק מהתסריט הרווח של מעמדים כאלה. ממש רחוק – בטנזניה. באמצע התנדבות משותפת באפריקה קיבלה ספיר, סטודנטית למשפטים, את הצעת הנישואים המפתיעה מבבז'נוב, קצין בחיל האוויר.

השניים, בני 25 שנמצאים בזוגיות צמודה יותר משנתיים, לוקחים חלק במשלחת התנדבות בטנזניה במסגרת הארגון ההומניטרי HelpUp, המארגן משלחות סיוע למדינות עולם שלישי. בשיא פועלם, בעת שיפוץ בית הספר המקומי, תוך כדי צביעה ופעילות עם התושבים המקומיים, שלף עידן טבעת, כרע ברך והציע לקלריט נישואים.

על הסיפור מאחורי ההצעה שיתף עידן: "לאחר שנרשמתי למשלחת של HelpUp, גיליתי במקריות מוחלטת שגם אחיה של קלריט נרשם. קלריט החליטה שהיא מצטרפת אלינו והתמזל מזלנו להתקבל לאותה המשלחת. כבר המון זמן אני מתכנן ורוצה להציע לה נישואים, ופתאום עלה לי הרעיון להציע לה באפריקה במסע המשותף. "עם אחיה אלי אחיה ארזנו את הציוד בארגז מיוחד בלי שלאף אחד יש מושג שמדובר בציוד ההצעה. חשבתי הרבה איך להציע בזמן השגרה העמוסה שלנו באפריקה. בסוף החלטתי לעשות זאת בצורה אותנטית בבית הספר שבו אנחנו מתנדבים תוך כדי יום עמוס בעשייה, בצביעה ובשיפוצים".

הצעת נישואין באמצע התנדבות באפריקה (צילום: ללא קרדיט)
הצעת נישואין באמצע התנדבות באפריקה (צילום: ללא קרדיט)

ספיר אכן הופתעה, ואיך לא - היא אמרה: "כן". "במהלך היום אמרו שיש שיחת צוות - לא ציפיתי שזאת תהיה הצעת הנישואים שלי", סיפרה. "הופתעתי מאוד. היו דיבורים על חתונה, אבל לא ציפיתי שזה יתפוס אותי כאן. בשיר הזוגי שלנו יש משפט: 'איתך גם סוף העולם לא מפחיד אותי…', וההצעה קרתה בסוף העולם, באמצע השיפוצים עם כל הזיעה, הלכלוך והצבע. ועדיין זה היה הרגע הכי מרגש בחיי".