רכיבה על קטנוע או אופנוע ללא קסדה, אפילו למאית שניה, עלולה להיות סכנת חיים ממשית. הצעירה הזו נותרה בחיים לאחר תאונה קשה, אך חייה כבר לא יראו אותו הדבר.

דילארה אלדנוגלו בת ה-24, מאיזמיר שבטורקיה, היתה חוקרת באוניברסיטה. ב-31 בדצמבר האחרון, היא הייתה בדרכה להפתיע את משפחתה, ונסעה יחד חבר בשם סודאי סולאק בן ה-26, כששניהם רכובים על אופנוע. הוא נהג והיא ישבה מאחוריו, ובמהלך הנסיעה איבד שליטה והשניים עברו תאונה.

אלדנוגלו לא חבשה קסדה לראשה, אך סולאק דווקא כן. השניים התנגשו חזיתית במכונית ובת ה-24 פגעה בעוצמה רבה בשמשה הקדמית של הרכב. היא נפצעה קשות בראשה, ונגרמה לה טראומה מוחית ודימום פנימי. הגבר נפצע גם הוא אך מכיוון שחבש קסדה, פציעותיו היו קלות משמעותית והוא שוחרר לאחר טיפול מהיר.

דילארה אלדנוגלו בת ה-24, לא חבשה קסדה (צילום: צילום מסך טוויטר)
דילארה אלדנוגלו בת ה-24, לא חבשה קסדה (צילום: צילום מסך טוויטר)

אלדנוגלו איבדה חלק מראשה, אך הצליחה - בנס גדול - להישאר בחיים. היא בילתה חמישה חודשים כשהיא מחוברת למכונת הנשמה בבית החולים טורקאן אוזילהאן באיזמיר, וככל הנראה, היא תזדקק לטיפול קבוע לשארית חייה. אך למרות הפציעות הקשות שעברה, אמה של הצעירה, יסמין אלדנוגלו, נותרה מלאת תקווה. "הרופאים חזו שהטיפולים יימשכו לתמיד. אך עם זאת הם אמרו ש'כל עוד יש חיים - יש תקווה', ואני אמשיך לקוות", אמרה אמה של הבת ה-24.

מאוחר יותר, התברר שסודאי, הבחור שהסיע את אלדנוגלו על האופנוע, לא החזיק ברישיון נהיגה בזמן התאונה. הוא נעצר לאחר האירוע אך שוחרר. כשהאם המודאגת שמעה על כך, אמרה: "כל כך כואב לי שהנהג שוחרר בזמן שהבת שלי שוכבת כאן המצב הזה".