מפעם לפעם, אנו שומעים על ספורטאים קטועי רגליים, או אנשים בריאים לגמרי שעוברים מסעות בני אלפי קילומטרים, בטיפוס או בריצה, והכל כדי להשיג שיא גינס. לאיש הזה יש כוונות מעט שונות, והן בהחלט מפתיעות.

תומאש דרייבאלה בן ה-44, הוא אב לשניים ומתגורר בלונדון ב-21 שנים. הוא החליט לפנות קצת יותר משלוש שנים כדי להשלים את מטרתו. האיש ירוץ מביתו שבלונדון לאתונה, בירת יוון, מקהיר, בירת מצרים לכווית סיטי, בירת כווית, מאינדונזיה, דרך דרום מזרח אסיה להונג קונג, ואז מהמערב לחוף המזרחי של ארה"ב, שם הוא יחל בלוס אנג'לס ויסיים בניו יורק. כל המסע המקודש הזה, יהיה למטרת גיוס כספים לילדים אוקראיניים, שהוריהם נותרו חסרי כל במלחמה הנוכחית.

"בין שלב לשלב, תהיה לנו הפסקה של ארבעה שבועות", אמר דרייבאלה. "זו לא תהיה ריצה רצופה, הדבר בלתי אפשרי ללא הפסקות. אזדקק לזמן כדי לאסוף כוחות כל פעם מחדש, ולהעביר את הציוד ממקום למקום. חשוב לי שאבות אוקראיניים ידעו שיש מי שדואג לילדיהם בזמן שהם נלחמים על אדמתם, ולא יודעים אם יזכו להיפגש שוב עם משפחתם", הוסיף בן ה-44. 

"אין לי שום כוונה לשבור שיא עולמי. המסע הזה מתגמל בפני עצמו", סיפר. הוא התאמן לקראת האתגר כשרץ 25 קילומטרים ברחבי בריטניה מדי יום. הוא הסביר: "באחד הימים רצתי 56 קילומטרים, 40 בעלייה ו-16 בירידה. נגמרו לי המים פעמיים וזה לא היה קל. אני מעלה את המרחק עוד קצת בכל שבוע. נכון לעכשיו אני רץ 50 קילומטרים ביום, כך אגיע ל-300 בשבוע ובערך ל-1,350 קילומטרים בחודש".

דרייבאלה החל בריצה למרחקים ארוכים בשנת 2018 כדרך לשפר את בריאותו הנפשית, לאחר שחווה משבר גירושים ואיבד עסק שהיה לו. הוא השלים את האתגר הראשון שלו ב-2019, כשצעד 5 מיליון צעדים ב-100 ימים. הוא הגדיל בהדרגה את צעדיו ועד סוף האתגר, התאמן במשך 12-14 שעות ביום.

הספורטאי מתכוון לצאת לאתגר החדש שלו באוגוסט השנה, ומקווה לסיים את המרתון העולמי המטורף עד סוף שנת 2025.