טייס שעובד באחת מחברות התעופה של איטליה, פוטר מעבודתו לאחר שנרדם לכאורה במהלך טיסת ITA Airways AZ609 מניו יורק לרומא, ועורר התרעת פיגוע טרור. בקרי הטיסה לא הצליחו ליצור קשר עם הטייסים במשך 10 דקות, והדבר גרם להם לחשוב שהמטוס נחטף על ידי מפגעים. 

פקחי הטיסה של שדות התעופה במרסיי, ניסו שוב ושוב ליצור קשר עם המטוס אך ללא הצלחה. מחשש לאירוע טרור פוטנציאלי, רשויות האוויר הצרפתיות יצרו קשר עם עמיתיהם ברומא בשעה 5:21 לפנות בוקר. שני מטוסי קרב אף התכוננו ליירט את המטוס, רגע לפני שהצליחו לחדש את הקשר עם הטייסים.

נמל תעופה (צילום: Shutterstock)
נמל תעופה (צילום: Shutterstock)

חקירה פנימית גילתה "שלל גרסאות" בסיפורו של הקברניט, שכן לטענתו, היו תקלות בציוד. טייס המשנה, נמנם "רק לרגע" ככל שהנוהל מאפשר, אבל בזמן זה, הקפטן היה אמור להיות ער ופעיל. כתוצאה מכך, שני הטייסים ישנו באותו הזמן. 

בטוויטר, פורסם ציוץ על ידי דוברות החברה: "מה שקרה בטיסת ITA מניו יורק, שם שני הטייסים נרדמו, חמור מאוד. החברה מחויבת להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב ועלינו להתנצל בפני הנוסעים". עוד הובטח ללקוחות המודאגים כי הטיסה הייתה במצב של "טייס אוטומטי", המהירות לא עלתה על הקבועה בחוק והנוסעים לא היו בסכנה כלל. 

מטוס נוסעים (צילום: שאטרסטוק)
מטוס נוסעים (צילום: שאטרסטוק)

טכנאים שבדקו את כל מערכות תא הטייס כחלק מהחקירה הפנימית, לא מצאו בעיות, מה שהפריך עוד יותר את טענתו של הקפטן, שטען שהנתק בתקשורת נבע כתוצאה מתקלה. חברת התעופה הדגישה "בבהירות ובקפדנות", כי בטיחות הנוסעים תמיד מובטחת. המטוס נחת בשלום ברומא ב-20 דקות לפני מועד ההגעה המתוכנן.