הטייסים נרדמו "על ההגה" - ואז החלה דרמת ענק

בתא הטייס, כמעט תמיד יושבים שניים, במושב השמאלי הקברניט, ובימני קצין ראשון. לפי הנהלים, מותר רק לאחד מהם "לנמנם" מדי פעם, בזמן שאיש הצוות השני מחליף אותם. אך מה קורה במידה ושני הטייסים נרדמים?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
טייסים, קוקפיט (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
טייסים, קוקפיט (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) | צילום: אינגאימג'
3
גלריה
נמל תעופה
נמל תעופה | צילום: Shutterstock

חקירה פנימית גילתה "שלל גרסאות" בסיפורו של הקברניט, שכן לטענתו, היו תקלות בציוד. טייס המשנה, נמנם "רק לרגע" ככל שהנוהל מאפשר, אבל בזמן זה, הקפטן היה אמור להיות ער ופעיל. כתוצאה מכך, שני הטייסים ישנו באותו הזמן.

בטוויטר, פורסם ציוץ על ידי דוברות החברה: "מה שקרה בטיסת ITA מניו יורק, שם שני הטייסים נרדמו, חמור מאוד. החברה מחויבת להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב ועלינו להתנצל בפני הנוסעים". עוד הובטח ללקוחות המודאגים כי הטיסה הייתה במצב של "טייס אוטומטי", המהירות לא עלתה על הקבועה בחוק והנוסעים לא היו בסכנה כלל.

מטוס נוסעים
מטוס נוסעים | צילום: שאטרסטוק

טכנאים שבדקו את כל מערכות תא הטייס כחלק מהחקירה הפנימית, לא מצאו בעיות, מה שהפריך עוד יותר את טענתו של הקפטן, שטען שהנתק בתקשורת נבע כתוצאה מתקלה. חברת התעופה הדגישה "בבהירות ובקפדנות", כי בטיחות הנוסעים תמיד מובטחת. המטוס נחת בשלום ברומא ב-20 דקות לפני מועד ההגעה המתוכנן.

תגיות:
תעופה
/
טייסים
/
מטוס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף