אב ובנו בן ה-12 זכו לתהילת גיבורים, לאחר שהרשויות שיבחו אותם על שהצילו ילד בן ארבע ממוות. הרשויות בלורנס שבקנזס, סיפרו כי הילד הקטן שסובל מאוטיזם, נעלם לרגע קצר מעיניה של אמו, ועשה את דרכו דרך גדר נעולה לבריכה שבחצר, רגע לפני שקפץ פנימה.

** תיעוד קשה לצפייה **

"הראש שלו היה שקוע לגמרי מתחת למים. לא הייתה לו האפשרות לקרוא לעזרה", סיפר ג'ף קארל, פרמדיק שאיבד את בנו בשנת 2008. הוא הסביר במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר המקרה: "אפשר לראות את הידיים שלו זזות מעל המים, מנסה לטפס החוצה".

מדוקס ווסטרהאוס בן ה-12, הבחין במשהו נע בתוך הבריכה ורץ להזעיק את אביו, תום, מדירתם הסמוכה. כשהאב והבן התקרבו מעט, הם הבינו מיד שהדבר שנראה במים, הוא בעצם ילד שטובע ועוד רגע יאבד את חייו. תום קפץ מעל הגדר בגובה של כמעט שני מטרים, משך את בן הארבע החוצה מהבריכה והחל לבצע בו פעולות החייאה.

"כשהוא החל להשתעל ולהקיא את המים, הבנתי שהוא בסדר, שלא איחרתי. אני יכול להגיד שהחסרתי פעימה, במיוחד בגלל שגם לי יש בן משלי ומקרה כזה מבהיל כי מדובר בילד של מישהו", נזכר האב הגיבור. אמו של הילד, אלכסיס, פגשה את תום ומדוקס בפעם הראשונה ביום חמישי האחרון, והודתה להם על שהצילו את בנה. "אני לא יודעת מה הייתי עושה עם עצמי אם השניים האלה לא היו שם באותו רגע", אמרה האם בתחושת אשמה.

לפי הצלב האדום האמריקני, כ-10 אנשים מתים מדי יום מטביעה לא מכוונת, ובממוצע, שניים מהם מתחת לגיל 14. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, מעודד את האזרחים ללמוד שחייה, ובמידה ויש ילדים בסביבה, להתקין מספר מחסומים סביב הבריכות, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.