ארכיאולוגים פתחו ארונות קבורה בני 2,500 שנה שהתגלו בפירמידה המצרית סקארה. התגלית בבית הקברות, כללה פסלים של האלים אנוביס, אמון, מין, אוסיריס, איזיס נפרטיטי, חתחור ופסל חסר ראש של איש האשכולות אמחוטפ שבנה את פירמידת סקארה.

לפי משרד התיירות והעתיקות של מצרים, 250 ארונות קבורה, 150 פסלי ברונזה וחפצים אחרים שנמצאו, תוארכו לשנת 500 לפנה"ס לערך. "משימתה של מועצת העתיקות צלחה, כשאיתרה את המטמון הראשון והגדול ביותר ובו 150 פסלי ברונזה מהתקופה המאוחרת בבית הקברות. כמו כן, נמצאו גם מערות קבורה שהכילו 250 ארונות עץ צבעוניים וסגורים ובהם מומיות, אשר יוצגו במוזיאון המצרי הגדול", אמר ראש מועצת העתיקות העליונה של מצרים, מוסטפא אל-ווזירי.

הוא הוסיף: "מצאנו גם את פסלו של אמחוטפ. אנו מקווים שנצליח למצוא את קברו בקרוב". הארכיאולוגים מצאו גם סיסטרום - כלי נגינה ממשפחת כלי ההקשה הנקשר בעיקר למצרים הקדומה, ואוסף של כלי ברונזה ששימשו בטקסים לסגידה לאלת הפוריות המצרית - איזיס. ארונות קבורה המכילים מומיות, נמצאו בפירי קבורה ונמבר שהם מצב טוב מאוד.

עוד אותר בין הממצאים, הפפירוס השלם הראשון מזה מאה שנה - צורה של נייר או בד העשוי מצמח הפפירוס. החומר כוסה בהירוגליף ויישלח גם הוא למוזיאון המצרי בקהיר להמשך ניתוח במעבדה. 

התגליות המדהימות הן האחרונות במספר הממצאים המצריים העתיקים בשנים האחרונות. בשנה שעברה, התגלו 52 פירי קבורה בסקארה, ובתוכם נמצאו יותר מ-50 ארונות קבורה מעץ. מוקדם יותר בשנת 2018, דווח בנשיונל ג'יאוגרפיק כי ארכיאולוגים חשפו את קברו בן ה-4,400 שנה של הכומר המלכותי ואחטי, כהן גדול ופקיד בכיר שכיהן תחת פרעה במהלך השושלת החמישית של מצרים.