מחקרים רבים נעשו בתחום גוף האדם, האוויר והנשימה, אך בממצא כזה טרם נתקלנו. על פי דיווח חדש בכתב העת Clinical and Translational Resource and Technology Insights, קבוצת מדענים ביצעה סדרה של ניסויים על חזירים ועכברים, המבוססת על חילוף החומרים של צבים, והצליח להוכיח מידע יוצא דופן. 

החוקרים קרצפו את המעיים של חלק מבעלי החיים שנבדקו, במטרה לדלל את הרירית ובכך להקטין את מחסום זרימת הדם. בשלב זה, החזירים והעכברים הוכנסו לחדר ללא חמצן (כאשר חלקם עברו קרצוף מעיים וחלקם לא), והממצאים היו לא פחות ממדהימים. 

על פי הדו"ח, אלו שלא קורצפו וקיבלו אוורור מעיים הצליחו לשרוד בחדר ללא חמצן כ-11 דקות בלבד. לעומתם, אלו שכן אווררו שרדו כמעט פי 2 יותר זמן, מה שהעיד על ספיגת חמצן מסוימת. "לבסוף, 75% מבעלי החיים שעברו את ההליך שרדו במשך כמעט שעה וזה מוכיח שעכברים וחזירים מסוגלים לנשום דרך מעיים בתנאים נכונים", נכתב בדו"ח. 

על פי ממצאים אלו המומחים מאמינים שגם יונקים אחרים, כמו בני אדם, יכולים לשרוד גם באמצעות נשימה דרך פי הטבעת. ועם זאת, לפני שאתם ממהרים לעבור קרצוף מעיים, החוקרים הזהירו כי הממצאים טרם הוכחו על בני אדם ולכן לא ידוע עדיין באיזו מידה המיומנות החדשה הזו יכולה להיות שימושית עבורנו.