תינוק שנולד כתוצאה ממערכת יחסים בין שני אחים, שרד במשך שעתיים ועשר דקות בלבד מרגע שיצא לאוויר העולם. 

יליד דסטליק, אוזבקיסטן, סבל מפגמים מולדים רבים מכיוון שהוריו האחים, נושאים את אותו המטען הגנטי. תמונות קורעות לב תיעדו את התינוק בוכה באינקובטור בזמן שהאחות ניקתה את עורו היבש.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

נלחמו על חייו, אך כתוצאה מסיבוכים התינוק לא שרד (צילום: אינג'אימג')
נלחמו על חייו, אך כתוצאה מסיבוכים התינוק לא שרד (צילום: אינג'אימג')

לפי משרד הבריאות האוזבקי, העולל נולד עם תופעה הנקראת איכתיוזיס למלרית קשה, מחלת עור המתאפיינת בקשקשת צמודה לכל עור הגוף מלבד כפות הידיים והרגליים ובין השחי. התינוק נשא גם מומים מולדים אחרים שתוארו כ"מסכני חיים". 

אמו, ילידת 1994, הייתה בשבוע ה-35 וארבעה ימים להריונה כאשר ילדה את התינוק בגובה 47 סנטימטרים, כך לפי משרד הבריאות האוזבקי. הוא היה בנה השני, כשהראשון נולד מנישואיה הקודמים והוא בריא לחלוטין. 

נולד עם מחלת עור חמורה ולא שרד (צילום: צילום מסך פייסבוק)
נולד עם מחלת עור חמורה ולא שרד (צילום: צילום מסך פייסבוק)

למרות מצבו הבריאותי המורכב והקשה של העולל, הרופאים ניסו לשמור עליו בחיים. אך למרבה הצער הוא נפטר שעתיים ועשר דקות לאחר מכן. "ידוע שברפואה מוכח שברוב המקרים, ילדים נולדים עם פגמים גנטיים שונים עקב נישואי קרובי משפחה. הילדים עלולים לפתח מחלות מסוכנות כגון פיגור שכלי מולד, הפרעות כרומוזומליות, תסמונת דאון, פיגור נפשי ופיזי חמור", נמסר מנציג משרד הבריאות.

"לכן, אנו מבקשים מהצעירים שבכוונתן להינשא, קודם כל להימנע מנישואים בין קרובי משפחה ולאחר מכן לעבור בדיקות רפואיות קפדניות".