התוכי יענק'לה מסוג ג'קו, ממשיך להוות עילה במאבק הגירושין בין בני זוג ממרכז הארץ. למרות התערבות בית המשפט לענייני משפחה, ואף מינוי מומחה בעניין שיקבע האם הילד של בני הזוג זקוק לתוכי כחלק מקשר מיוחד שנרקם ביניהם. כעת, המחלוקת עברה לטיפול של בית הדין הרבני ומנעה את הגירושין.

כזכור, באחד מסבבי הדיונים בבית המשפט לענייני משפחה, עלה לדיון גורלו של תוכי ג'קו העונה לשם "יענ'קלה", ומי מבני הזוג יקבל אותו לידיו. כל אחד מהצדדים טען לבעלות על בעל הכנף, כשהאב טען כי הוא קשור לתוכי ב"קשר רגשי מיוחד", בעוד שהאישה טענה כי התוכי שייך לה. בית המשפט מינה מומחה לעניין.

התוכי שמונע שוב ושוב את מתן הגט (צילום: אינג'אימג')
התוכי שמונע שוב ושוב את מתן הגט (צילום: אינג'אימג')

לקראת סוף ההליך, הגיעו הצדדים לבית הדין הרבני לקבלת גט. באמצעות עורכת הדין שרין סולן, המשיך הבעל לטעון בסבב האחרון, הפעם בפני הדיינים כי התוכי שייך לו. בבית הדין ציינו הרבנים כי המחלוקת בעניין יענ'קלה הועברה לדיון של מומחה, והוא אמור לבדוק את הקשר הרגשי של התוכי למי מהצדדים, או לחילופין האם יש בדרישה של אחד מהשניים מהלך נקמני.

עו"ד סולן הדגישה כי המחלוקת הזו מקורה בצורך של הבעל בתוכי, לא רק לטובתו. האישה טוענת מדובר במהלך נקמני כנגדה. הבעל מדגיש כי התוכי עומד במחלקות לא רק בגלל שוויו הכספי ולא רק בגלל הטענה של האב כי הוא קשור אליו, אלא בגלל שהאישה מסרבת לקבל החלטות כאלה ואחרות שכבר סוכמו ובכל פעם מחדש, היא מעלה נושאים שכבר סוכמו בניהם לדיון.

תוכי ג'קו שיבש את הליכי הגירושים בבית הדין הרבני במרכז הארץ (צילום: אינג'אימג')
תוכי ג'קו שיבש את הליכי הגירושים בבית הדין הרבני במרכז הארץ (צילום: אינג'אימג')

הדיינים ניסו לפתור את המחלוקת בדרך לגט בין בני הזוג אבל האישה טענה כי היא נקשרה אל יענ'קלה רגשית. עו"ד סולן טענה כי בבית המשפט לענייני משפחה, כבר הסכימה האישה כי בעל החיים לא יישאר ברשותה. בבית הדין הרבני חזרה בה ומתן הגט והדיון נדחה למועד אחר.