סיפור האהבה של כחולי המדים החל לפני כשנתיים וחצי. מיתר, בלשית בתחנת עוז שבמחוז ירושלים זה כחמש שנים ואביאל, מפקד צוות ביס"מ ירושלים. במשך אותה התקופה, היו בדרכם למשמרת במחוז שבו הם משרתים כל אחד למשימתו.

אביאל נסע ברכב שמאחורי רכבה של מיתר ובהגיעם לרמזור, נצטלבו דרכיהם. "החלפנו כמה מילים והמשכנו עד לרמזור הבא. כשנעצרנו שוב באדום המשכנו בשיחה . ברמזור שבו הייתי אמור לפנות ימינה ומיתר הייתה צריכה להמשיך, ביקשתי שתפתח את החלון והשלכתי לעבר רכבה קופסת סוכריות" משחזר אביאל.

מיתר, בלשית בתחנת עוז שבמחוז ירושלים זה כחמש שנים ואביאל, מפקד צוות ביס''מ ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מיתר, בלשית בתחנת עוז שבמחוז ירושלים זה כחמש שנים ואביאל, מפקד צוות ביס''מ ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

היא פתחה את הקופסא וגילתה בתוכה לב מסוכריות וגם פתק מתוק הרבה יותר - שישנה לה את החיים. "הוא רשם את השם שלו ואת מספר הטלפון שלו וזה מאד החמיא לי אז שלחתי לו הודעה", סיפרה השוטרת. השניים נהגו לשוחח במשך תקופה קצרה ולאחר מספר שבועות במהלך פעילות מבצעית, הם נפגשו בשטח ובתום לילה ארוך ומייגע, אביאל הזמין אותה לארוחה בביתו. מיתר סירבה בהתחלה בנימוס כיוון שהתביישה אבל אביאל היה נחוש, התעקש והסביר לה שזה מפגש עם חברים, מה שגרם להיענות בחיוב להזמנה. השניים עברו להתגורר תוך זמן קצר ביחד בשכונת גילה וכאמור .

זהו ט"ו באב האחרון שלהם כרווקים ובינתיים הם מספרים על החיים במשטרה עבור שניים שהם אנשי שטח ואביאל עוד מתכוון לצאת לקורס קצינים. "עברנו תקופות קשות של עבודה סביב השעון  ויש מצבים שאנחנו לא מתראים כלל, כמו בתקופת מבצע שומר חומות. כשאחד הדייטים המרגשים שלנו היה כשנפגשנו בהפסקה במהלך פעילות מבצעית סמוך לעיר העתיקה ואכלנו יחד חצי מנה פלפל", סיפר אביאל.

בחמישי הבא הם ינשאו האחד לשנייה כדת משה וישראל (צילום: דוברות המשטרה)
בחמישי הבא הם ינשאו האחד לשנייה כדת משה וישראל (צילום: דוברות המשטרה)

יחד עם זאת, שניהם אוהבים את העבודה שלהם במשטרה ובמחוז ירושלים בפרט, ומציינים שבכל יום כשהם מגיעים למשמרת הם חושבים איך לעשות את העולם סביבם טוב יותר. פעם זה לתפוס עבריין או פעילות מבצעית אחרת ולפעמים זה להציל חיים או פשוט להקשיב לאזרח. "אנחנו עובדים קשה ושומרים על חיי אזרחי מדינת ישראל. זה למעשה הדי אן אי המחוזי. הנחישות, האומץ, החתירה למגע ועשייה בלתי פוסקת למען האזרח".

רק לפני כחצי שנה אביאל נפצע במהלך פעילות מבצעית מורכבת במזרח העיר ושבר את רגלו, בזמן הפציעה ולאורך כל תקופת השיקום וההחלמה, שני הצוותים של היס"מ וגם של בילוש תחנת עוז, עזרו לזוג להתאושש מהמצב. עד היום אביאל נמצא בשיקום למרות שהוא חזר במהרה לעבודה שהוא כל כך אוהב.