אם אתם מוצאים את עצמכם מעבירים את הזמן בשירותים כשאתם גולשים בנייד במשך דקות ארוכות, כדאי לכם לקרוא את זה. 

רובנו לא חשבנו על כמות החיידקים שאנחנו מוציאים עמנו מחדר השירותים, ומעבירים אותם הלאה לכל דבר שאנחנו נוגעים בו - גם אם שטפנו ידיים עם מים וסבון. את מכשיר הנייד אנחנו לא שוטפים אחרי כל פעם שאנחנו יוצאים מהשירותים וזאת למרות שאנו נוגעים בו בכל הזמן שאנחנו נמצאים שם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מומלץ להשאיר את הנייד מחוץ לחדר השירותים (צילום: אינג'אימג')
מומלץ להשאיר את הנייד מחוץ לחדר השירותים (צילום: אינג'אימג')

פרופ' רפי קרסו הסביר: "השירותים הם מקום מזוהם. שירותים ציבוריים - עוד יותר. מושב האסלה מזוהם גם הוא אך ידית הורדת המים מזוהמת לא פחות, מאחר וכולם נוגעים בה כל הזמן עוד לפני ששטפו ידיים. רוב החיידקים בשירותים הם חיידקי מעיים וחיידקי עור, כשבשירותים ציבוריים נמצאו גם חיידקים נוספים כשחלקם אפילו יציבים לאנטיביוטיקה".

"כמות החיידקים הגדולה ביותר מתפזרת בזמן הורדת המים, כשה'קילוח' של האסלה מפזר את החיידקים באוויר. אם נכנסנו עם הנייד לשירותים, ישבנו שם מספר דקות והורדנו את המים ושוב אחזנו במכשיר הנייד - הוא הופך למזוהם ונגוע בחיידקים ווירוסים", הסביר פרופ' קרסו. "הכי מומלץ להשאיר את הנייד מחוץ לחדר השירותים ולהשתמש בו רק לאחר ששטפנו ידיים עם מים וסבון. השירותים הם מקום מזוהם, נייד קולט הרבה לכלוך כי בין כה וכה הוא בידיים שלנו כל היום ונדבקים אליו לא מעט זיהומים וחיידקים ממשטחים אחרים, אז כדאי להיזהר".

חיידקים, חיידקים, חיידקים (צילום: אינג'אימג')
חיידקים, חיידקים, חיידקים (צילום: אינג'אימג')

לסיכום, אולי כדאי להמתין בסבלנות עם הגלישה ברשתות החברתיות עד אחרי שתסיימו את השימוש בשירותים ותרחצו ידיים. בכל מקרה, מומלץ לפחות אחת ליום לנקות את הנייד עם מגבון לניקוי כללי. זה יכול בהחלט לצמצם את כמות החיידקים ואת העברתם למשטחים אחרים.