תיקון היסטורי: ראש ממשלת בריטניה היוצא בוריס ג'ונסון חתם על הענקת מעמד של עיר לגיברלטר, 180 שנה לאחר שהמלכה ויקטוריה העניקה לטריטוריה את המעמד המיוחד, אך הצו לא יושם בפועל מסיבה שאינה ברורה.

גיברלטר, חצי אי שנמצא בכניסה לים התיכון בקצה הדרומי של ספרד, הפך לטריטוריה בריטית בשנת 1713 במסגרת הסכם שלום שבו ויתרה עליו ספרד בתמורה לסיום המעורבות הבריטית במלחמת הירושה הספרדית.

בשני משאלי עם שהתקיימו בשנים 1967 ו-2002, הצביעו התושבים ברוב מוחלט בעד הישארות תחת הדגל הבריטי. במסגרת חגיגות יובל 70 שנה לעלייתה של המלכה אליזבת השנייה לכס המלוכה, ביקשו 39 יישובים לקבל מעמד רשמי של עיר, כדי שיוכלו להגדיל את מספר התושבים ולבנות קתדרלה ואוניברסיטה - ושמונה מתוכם זכו במעמד.

גם הרשויות בגיברלטר הגישו בקשה, אולם בירור בארכיונים העלה כי הטריטוריה, שבה מתגוררים 33 אלף תושבים, כבר קיבלה מעמד של עיר באישור המלכה ויקטוריה בשנת 1842 - אולם מסיבה שאינה ברורה הוא לא הגיע לכלל יישום בפועל. כעת, ימים ספורים לפני שיפנה את לשכתו, הכריז ראש הממשלה ג'ונסון כי גיברלטר נכנסת לרשימה הרשמית של הערים, שמונה 81 יישובים.

"מצוין לראות הכרה רשמית שניתנת לעיר גיברלטר, אות כבוד ענק להיסטוריה העשירה שלה ולדינמיות", אמר. "ההכרה הרשמית הזו מאשררת את המעמד המיוחדת של גיברלטר בשטחי הוד מלכותה, ומסמלת בצדק את הגאווה שחשים תושבי גיברלטר מהקהילה שלהם ומהמורשת הייחודית שלהם".