נזרים מלכותיים, סיכות, שרביטים וטבעות טקסיות, כל אלה הם רק חלק מהתכשיטים היוקרתיים שהוצגו במצודת לונדון, בה מבקרים כ-2.5 מיליון תיירים מדי שנה. אוסף זה מורכב מפריטים טקסיים בעיקר כשחלקם בני 800 שנה.

האוצר המלכותי מכיל יצירות אמנות מגוונות של משפחת המלוכה, והוא האוסף הפרטי הגדול בעולם כשהוא מורכב מלמעלה ממיליון פריטים, כשחלקם מתוארכים לתקופתו של הנרי השמיני, מלך אנגליה לשעבר משנת 1509 עד יום מותו בשנת 1547. האוסף המלכותי עצמו מחולק לשני חלקים. רוב החפצים נשמרו בנאמנות על ידי המלך ששלט באותה העת, ובמקביל ישנו האוסף האישי של המלכה אליזבת השנייה, אשר מורכב בעיקר מפריטים שירשה, קיבלה מבני משפחתה (מסבתה, המלכה מרי) או קנתה אותם בעצמה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מה יעלה בגורל הכתרים המרהיבים של המלכה? (צילום: רויטרס)
מה יעלה בגורל הכתרים המרהיבים של המלכה? (צילום: רויטרס)

מה יעלה בגורל הכתרים כעת, לאחר מות המלכה אליזבת?

העיתונאי המלכותי, ג'וש רוהם, אמר: "רבים מהנזרים הייחודיים של המלכה נמצאים באוסף האישי שלה, כך שלפי התיאוריה היא יכולה להעניק אותם למי שהיא רוצה. ייתכן שהיא התכוונה להעביר חלק מהפריטים לאהוביה". הוא ציין כי "החלק המובחר שבאוצר יועבר לצ'ארלס ולקמילה, ולאחר מכן לוויליאם וקייט".

"זלזול מביש במשרתים": סרטון של המלך צ'ארלס עורר סערה ברשת | צפו

במהלך השנים, המלכה אליזבת השאילה רבים מתכשיטיה לבנות המשפחה באירועים מיוחדים. בשנת 2011, קייט מידלטון ענדה את "Tiara Cartier Halo", כתר המכיל קרוב ל-1,000 יהלומים לכבוד חתונתה עם הנסיך ויליאם. מייגן מרקל ענדה את "Queen Mary's crown" המעוצב בסגנון אר דקו כשנישאה לנסיך הארי בשנת 2018. כתר זה לא נראה בציבור מאז שנות ה-40 עד אותו היום. בחתונתה של הנסיכה יוג'יני ויקטוריה הלנה, ענדה הכלה את "Queen Mary's crown" המפורסם, המכיל 47 יהלומים עדינים שהמלכה מרי השאילה במקור לנסיכה אליזבת בזמנו, לחתונתה עם הנסיך פיליפ בשנת 1947.

קייט מידלטון במעמד טקס הנישואים לנסיך ויליאם, עונדת את Tiara Cartier Halo על ראשה (צילום: רויטרס)
קייט מידלטון במעמד טקס הנישואים לנסיך ויליאם, עונדת את Tiara Cartier Halo על ראשה (צילום: רויטרס)

מייגן מרקל בחתונתה, עונדת את Queen Mary's crown על ראשה  (צילום: רויטרס)
מייגן מרקל בחתונתה, עונדת את Queen Mary's crown על ראשה (צילום: רויטרס)

הנסיכה יוג'יני ויקטוריה הלנה, ענדה את Queen Mary's crown המכיל 47 יהלומים (צילום: רויטרס)
הנסיכה יוג'יני ויקטוריה הלנה, ענדה את Queen Mary's crown המכיל 47 יהלומים (צילום: רויטרס)

הייתם קונים? פריט משומש של המלכה אליזבת הוצע למכירה במחיר מופקע

מי יזכו לקבל בירושה את הכתרים היוקרתיים של המלכה?

רוהם אמר שסביר להניח כי המלכה הייתה ממליצה לתת את הנזרים לנשים הצעירות במשפחה: "כל אחת את זה שענדה בחתונתה. הן יאלצו לשלם מס ירושה, בהתחשב בכך שהמס הוא בסך של כ-40 אחוז משווי הירושה כשחלק מהכתרים שווים מיליונים. אנו צריכים לחשוב האם עדיף שהכתרים יישארו באוסף המלכותי ויושאלו באירועים מיוחדים".