עובד בחברת הטכנולוגיה האמריקאית הרב־לאומית "גוגל", העביר לגמרי במקרה 250 אלף דולר לחשבונו של איש מקצוע מבולבל. "תוצאה של טעות אנוש".

סם קארי, מהנדס אבטחה והאקר בחברת Yuga Labs, סיפר בחשבון הטוויטר שלו שחברת "גוגל" העבירה לחשבון הבנק שלו 249,999 דולר ללא כל הסבר. הוא כתב כי ניסה ליצור קשר עם מי מהחברה ולקבל את תגובתם בדבר העברת הסכום המטורף, אך ללא הועיל.

גוגל (צילום: REUTERS/Paresh Dave/File Photo)
גוגל (צילום: REUTERS/Paresh Dave/File Photo)

במשך שלושה שבועות ניסה קארי לקבל את תשובת חברת הטכנולוגיה אך לא שמע מהם. הוא הסביר כי הוא עורך מדי פעם פרויקטים של ציד באגים עבור חברות כמו "גוגל" אך לא הצליח למצוא את הקשר בין הפרויקטים האחרונים לתשלום הסכום המסתורי.

לאחר שגופי תקשורת נתקלו בפוסט של המהנדס, הם פנו לחברה לקבלת תגובה בדבר ההעברה. כעבור מספר ימים ולאחר אימות הנתונים, דובר "גוגל" אישר כי הסכום הועבר לקארי בטעות והסביר כי החברה נוקטת כעת בצעדים כדי לתקן את העוול. "הצוות שלנו ביצע לאחרונה העברה בנקאית לחשבון שגוי כתוצאה מטעות אנוש", אמר הנציג ל-NPR. "אנו מעריכים שהכסף יוחזר אלינו בהקדם על ידי האדם שקיבל אותו בטעות".

העברה בנקאית לחשבון שגוי כתוצאה מטעות אנוש (צילום: אינג'אימג')
העברה בנקאית לחשבון שגוי כתוצאה מטעות אנוש (צילום: אינג'אימג')

קארי אישר מוקדם יותר השבוע כי קיבל את תגובת החברה, וכי "גוגל" אכן יצרה עמו קשר. "אני מתכוון ללכת עוד היום לבנק כדי לבצע העברה חוזרת של הכסף", אמר ל-MarketWatch. "גוגל" טרם אישה את קבלת הכספים.