כאשר אנחנו מרגישים עייפים ומשתוקקים לישון, מעטים מאיתנו עוסקים בתנוחה בה אנו בוחרים לעשות זאת - על צד שמאל, ימין או בכלל על הגב. אך האם יש תנוחת שינה נכונה

סוף לנדודי שינה: המזון הסודי שיעזור לכם לישון טוב יותר בלילה
 
רוב האנשים מעדיפים לישון על הצד, בעוד אלו שבוחרים לישון על הגב נוטים לישון גרוע יותר או לסבול מקשיי נשימה, כך נטען ב-Science Alert. ברוב המקרים, אנו נוטים להסתובב הרבה במהלך הלילה. מחקר שבדק 664 אנשים מצא שהמשתתפים בילו כ-54% מזמנם במיטה בשינה על הצד, כ-37% על הגב וכ-7% על הבטן.

עוד עולה מהמחקר כי גברים, בעיקר מתחת לגיל 35, נטו להרגיש אי שקט, וביצעו שינויים רבים יותר בתנוחת השינה, בתנועות הידיים, הירכיים והגב העליון במהלך הלילה. עם זאת, וויליאם דמנט, חוקר שינה בכיר באוניברסיטת סטנפורד, טוען כי לאפשר לגוף לנוע במהלך הלילה הוא בדרך כלל רעיון טוב. לדבריו, בזמן שאנו ישנים הגוף עוקב אחר כל כאב או אי נוחות ומסתגל בהתאםת 

אין מצב מושלם

עוד עולה מהמחקר כי אין תוצאות חד משמעיות על "תנוחת השינה האופטימלית" - שכן הגיל, המשקל, הסביבה והפעילויות ממלאים תפקיד במציאת התנועה הטובה ביותר עבור הגוף שלנו. 

עם זאת, למרות שכמה צורות של שינה על הצד עשויות להעמיס מעט על עמוד השדרה, נראה כי באופן כללי, הן עדיין טובות יותר מהאפשרויות האחרות.