מי לא נתקע עם מטבעות מיותרים כשחזר מחו"ל, וזרק אותם באיזו צנצנת שאף אחד לא נוגע בה עד הטיסה הבאה? אז כדאי לכם לבדוק את המטבעות הללו - כי אחד מהם יכול להיות שווה הון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מומחה ואספן מטבעות בשם שון, פנה ל-TikTok ושיתף סרטון על מטבע הנצחה של אברהם לינקולן שעוצב לפני 30 שנה על ידי פרנק גאספרו. האספן טען שיש שני סוגים של המטבע אך רק אחד מהם בעל ערך רב. שניהם נראים די זהים ממבט ראשון, כשעל שניהם מוטבע פרופיל פניו של לינקולן בצד אחד, וצורתה של אנדרטת לינקולן בצד השני. ההבדלים הקטנים שמייחדים את הפרוטה שהפכה יקרת ערך, הוצגו על ידי שון באחד מהסרטונים.

@blueridgesilverhound MAJOR 1992 Lincoln Penny Variety Is A Life Changing Find! #blueridgesilverhound #pocketchangetreasure #changetreasure #coinsworthmoney #bigmoneycoins #moneycoins #recessionproof ♬ original sound - BlueRidgeSilverhound

"המילה 'אמריקה' צריכה להיות מוטבעת באחד משני צדי המטבע, כשאותיות A ו-M כמעט נוגעות אחת בשנייה. זהו המטבע הנדיר. ישנה אפשרות שתמצאו גם את האותיות 'FG' שהן ראשי תיבות של שמו של המעצב, פרנקו גאספרו, חרוטות לצד האנדרטה", הסביר המומחה. "מציאת מטבע מסוג זה עשויה לשנות את חייכם. יש מספר מצומצם של מטבעות אלה, כשמתוך 9 מיליארד פני שהופקו בשנת 1992, רק כעשרה מתוכם - שווים כיום 26 אלף דולר", הוסיף שון.

המטבע יקר הערך (צילום: מתוך טיקטוק)
המטבע יקר הערך (צילום: מתוך טיקטוק)

הסימנים המבדילים בין המטבעות הנדירים לפשוטים (צילום: מתוך טיקטוק)
הסימנים המבדילים בין המטבעות הנדירים לפשוטים (צילום: מתוך טיקטוק)

Coinappraiser.com אישר כי אכן קיימים כעשרה מטבעות כאלה, וזה מה שהופך אותם לבעלי ערך כה רב. מי שיחזיק בו יקבל בעבורו 25,850 אלף דולר. בשנת 2012, מטבע דומה נמכר תמורת 24,056 דולר.