בובת השעווה של המלך צ'ארלס השלישי במוזיאון מאדאם טוסו שבלונדון, זכתה אתמול לתשומת לב רבה. שני פעילים בקמפיין המעודד הפסקת שימוש בנפט, הצמידו לפניה של הבובה בדמותו של המלך שתי עוגות קצפת, ולאחר מכן נעצרו בגין המעשה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתיעוד מהתקרית, נראים גבר ואישה לבושים בחולצות עם לוגו "Just Stop Oil" תואם כשהם מטיחים את העוגות, בזו אחר זו, בפניה של הדמות המלכותית. מבקרים שהיו נוכחים במוזיאון באותה העת, נשמעו קוראים לעברם לחדול ממעשיהם, בזמן שאלה צעקו: "בשם המלך! השימוש בנפט חייב להיפסק מיד".

משתמשי הרשת החברתית טוויטר זעמו על התקרית שהתרחשה אתמול (24 באוקטובר) בשעה 10:50 בבוקר. גולש אחד כתב: "כך לא נראית מחאה מכובדת! מדובר בנזק לרכוש פרטי". אחר הוסיף: "אז המלך צ'ארלס אחראי? האם אני היחיד שמבולבל מהמפגן המביש הזה?". שלישי הגיב: "טירוף מוחלט. חציית גבול", בזמן שאחרים כינו את הפעילים "אידיוטים" ודרשו להעמידם לדין.

בינתיים, משטרת המטרופולין אישרה כי השניים יואשמו בפלילים. דובר הרשות צייץ בטוויטר: "הגבנו במהירות לתקרית במאדאם טוסו, לאחר ששני אנשים זרקו אוכל על הפסל של המלך צ'ארלס בשעה 10:50. שניהם נעצרו ויוגש נגדם כתב אישום".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, רק לפני מספר ימים התבצעה פעולה דומה במוזיאון בלונדון, כשרוטב עגבניות הושלך על יצירה של ואן גוך במוזיאון בעיר, ע"י קבוצה שמזוהה גם היא עם הדרישה למלחמה בשינויי האקלים. בתקרית אחרת, מרק הושלך על מספר ציורים שהוצגו בגלריה הלאומית של לונדון.