תושב סידני, אוסטרליה, שעבד בענף הבנייה בעיר, מצא את עצמו בפיגור בתשלומי המשכנתא, ונאלץ למכור את מכונית הספורט האהובה שלו כדי להחזיר חובות. הוא החביא 15 אלף דולר במזומן בתנור האפייה ונותר עם גוש ניירות צבעוני וחסר ערך. זאת לאחר שאשתו, בתמימותה, הפעילה את התנור. 

לדבריו, הוא בחר בתנור כמקום מסתור מאחר ובת זוגו מעולם לא השתמשה בו בעבר - החלטה שהתבררה כטעות נוראית מאוחר יותר - אחרי שהדליקה את התנור לחמם נגיסי עוף לילדיהם.

מי מחביא מזומנים בתנור? (צילום: אינג'אימג')
מי מחביא מזומנים בתנור? (צילום: אינג'אימג')

"זה כל מה שהיה לי", סיפר האיש בייאוש. "אין לי שום דבר על שמי. הכסף הזה היה אמור לכסות את החוב למשכנתא. אמרתי להם שאני אשלם למחרת והכסף נשרף". מיד אחרי שגילה מה עלה בגורלם של המזומנים, מיהר האיש לבנק עם ערימת השטרות החרוכים בניסיון להפקיד אותם אך הפקידה בבנק סירבה לקבל אותו.

מתברר שבאוסטרליה אפשר לקבל החזר על חלקי שטרות בהתאם לאחוז הקיים. כלומר, אם יש לכם חצי שטר, תקבלו חזרה מחצית מהסכום הנקוב על השטר - כשהגבול התחתון הוא עד 20 אחוזים מהשטר.

הבנק, ככל הנראה, יחזיר לו חלק מהסכום (צילום: אינג'אימג')
הבנק, ככל הנראה, יחזיר לו חלק מהסכום (צילום: אינג'אימג')

לבנק המרכזי של אוסטרליה ישנה מדיניות ברורה לגבי שטרות פגומים והוא מפציר בתושבים להביא אותם אל הבנק. אחרי שהנהלת הבנק שמעה את הסיפור הם התנצלו ומיהרו להצהיר: "נעשה כל מה שאנחנו יכולים במסגרת ההנחיות כדי לעזור ללקוח".