אם רק היינו יודעים כמה חיידקים מצטברים אצלנו מדי יום, בפופיק, באוזניים ובכפות הרגליים - כנראה שהיינו עסוקים בלנקות אותם כל היום. רופאת משפחה הסבירה לעוקבים שלה אילו אזורים עליהם לנקות היטב והיכן בדיוק. כדאי לכם לקרוא את זה.

ד"ר ג'יין קאודל, שצברה למעלה מ-90 אלף עוקבים ויותר מ-1.9 מיליון לייקים במדיה החברתית TikTok, פרסמה לאחרונה סרטון ובו היא הסבירה כי ישנם חמישה אזורים שאנשים לא מנקים כמו שצריך - החל מהטבור. "זה נכון חברים, הרבה אנשים לא רוחצים את הטבור שלהם בכלל", הצהירה הרופאה בקליפ הוויראלי שצבר למעלה ממיליון צפיות ביום הראשון לפרסום. "חבר'ה זה מגעיל. בבקשה לשטוף את הטבור שלכם", אמרה קאודל המכונה "רופאת המשפחה של אמריקה".

@drjencaudle You’re Not Washing These Enough! 🤢 #bath #bathe #shower #wash #loofah #bodywash #loofahsponge #loofahtiktok #washtiktok #tiktoktaughtme #fyp #fypシ ♬ original sound - DrJenCaudle

לאחר מכן, היא הסבירה לעוקבים שלה על האזור הבא אותו הם לא מנקים כמו שצריך - האוזניים. "החלק העליון של האוזן, מאחורי האוזן והתנוך ומאחוריו. אתם חייבים לרחוץ את האזור הזה בקפידה". לאחר מכן, היא הפנתה את האצבע לעבר האנשים שלא שומרים על ניקיון הציפורניים שלהם כראוי. "זה המקום שבו מצטברים הכי הרבה לכלוכים וחיידקים", הסבירה הד"ר. "אנחנו לא חושבים על זה מספיק".

התמקדו בניקיון הציפורניים (צילום: אינג'אימג')
התמקדו בניקיון הציפורניים (צילום: אינג'אימג')

הדבר הרביעי אליו הסבה את תשומת לבם של הגולשים, הוא כפות הרגליים. "אתם חייבים לרחוץ את כפות הרגליים שלכם כשאתם מתקלחים, ולא סתם לתת למים והסבון לזרום בין האצבעות - אלא ממש לשפשף אותן". הטיפ שלה לשמירה על היגיינת כפות הרגליים הוא לשטוף היטב את האצבעות. "נקו היטב את האזור שבין האצבעות. כך תוודאו שאתם מונעים העברת זיהומים מסוגים רבים כמו פטריה". האיבר החמישי אליו התייחסה קאודל - הבהונות. לטענתה, גם אותן יש לרחוץ היטב ממש כמו את שאר אצבעות הרגליים.

הבהונות לא פחות חשובות (צילום: אינג'אימג')
הבהונות לא פחות חשובות (צילום: אינג'אימג')

כמה מהעוקבים שלה העריכו אותה על כך שירדה לפרטים, אך היו גם כמה שהביעו התנגדות. "מי לא רוחץ את האזורים האלה? חשבתי שכולנו גדלנו אותו הדבר", כתב גולש אחד. אחר הגיב: "אני לא מסוגל לגעת בטבור. זה עושה לי בחירה וסחרחורת". שלישי הוסיף: "אני לא באמת חושב שיש צורך לחדד את הנקודות הללו. אני בטוח שכולם מודעים לזה".