בני זוג מצפון הארץ, המתגוררים בבית מפואר באחת מהשכונות היוקרתיות בישראל, מנהלים בדרך כלל אורח חיים שגרתי, הם ושלושת ילדיהם. הם לא חלמו כי יקלעו למשבר כה עמוק ביניהם, יש לומר ילדותי, המוביל כרגע למדרגות הרבנות.

האישה, באמצעות עורכי הדין שרין וגדלי סולן, טוענת כי בעלה החל להתעמר בה בשנתיים האחרונות באופן "קמצני. למרות שהכנסותינו משני בתי העסק שברשותנו עצומות, ועסקיו של בעלי שגשגו בזמן שכל מדינת ישראל הייתה על הקרשים מאז שנגיף הקורונה התפרץ - המצב בינינו רק הולך ומחמיר".

גירושין (צילום: Shutterstock)
גירושין (צילום: Shutterstock)

לדבריה, כבר לפני כשנה בעלה מנע ממנה לתת לילדיהם דמי כיס שישמשו אותם לאחר יום הלימודים. היא הסבירה: "מדובר ב-25 שקלים לקניית סנדוויץ או ממתק בהפסקת הצהריים או בסיום יום הלימודים". זה נמשך לדבריה בחיטוט בלתי פוסק בחיובי כרטיס האשראי שלה ולאחר מכן בתרגיל מכוער של בן הזוג, שבחר להעלים את הכרטיס בטענה כי "נגנב" ומצא אותו לפתע שבועיים לאחר מכן.

השיא, לדברי האישה, היה כשרכש לה לפני שלושה שבועות כרטיס "רב קו" המיועד לנסיעה בתחבורה ציבורית ובו 100 שקלים לשימוש, והורה לה לחדול מלנסוע לעבודה ברכב. "הוא 'הסביר' לי שהדלק התייקר והשימוש ברב קו יעזור לנו לעבור את התקופה, לחסוך בתשלומי דוחות, הוצאות חניה ועוד. כשהסברתי לו שהוא מתחיל להראות סימנים של בן אדם שהשתגע - מאחר ואני חונה את רכבי בחניה מוסדרת במקום העבודה ומעולם לא קיבלתי אפילו דו"ח חניה אחד - הוא החל לגעור בי".

גדלי ושרין סולן  (צילום: יח''צ)
גדלי ושרין סולן (צילום: יח''צ)

בתגובה לכל "צעדי הצנע", החליטה האישה לטוס יחד עם חברתה לצרפת והתקשרה לבן הזוג רק כשהגיעה לפריז במטרה להודיע לו. "כאן הוא איבד שליטה והחליף מנעולים בבית, אמרה. בשלב הזה מערכת היחסים התדרדרה לגמרי.

עו"ד סולן הבהירה לאישה כי במקרה זה, כמו במקרים דומים, מחויבת האישה לפנות יחד עם בעלה ליישוב סכסוך. עם זאת, היא הבהירה כי במידה ולא ניתן יהיה לגשר על הפערים - הליך הגירושין ייצא לדרך. מדובר בהליך מורכב שכן מדובר במשפחה אמידה במיוחד אשר לה נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים.