עובד בחברת תעופה חשף כמה טיפים משלו בקליפ שכותרתו "חמישה דברים שאסור לעשות במטוס", והפך לוויראלי על רקע תסכולים רבים שהגיעו בעקבות ביטולי טיסות, עיכובים ואבידות של מטענים.

טומי צ'מאטו, דייל בחברת תעופה מאריזונה, ארה"ב, פנה לרשת החברתית TikTok במטרה לחשוף בפני הנוסעים כיצד להישאר מוגנים מחוסר היגיינה במהלך טיסות קצרות וארוכות טווח. הסרטון שלו הצליח לעורר בחילה בכמה מהגולשים שנתקלו בו. כדאי לכם לצפות בו.

@tommycimato #greenscreen #fyp #flightattendant #airline #aviation #travel #flights ♬ Blue Blood - Heinz Kiessling & Various Artists

בקליפ, הזהיר צ'מאטו את המטיילים - בנוסף ל-500 אלף העוקבים שלו - לא ללבוש מכנסיים קצרים לפני טיסה ותוך כדי שהייה במטוסים, והסביר כי ייתכן שהמושבים לא נוקו כראוי לפני העלייה למטוס. "אל תלבשו בגדים שחושפים את הרגליים שלכם. אתם אף פעם לא יודעים אם אזור הישיבה שלכם נקי מספיק - אז אם אתם לובשים מכנסיים ארוכים, ידבקו אליכם פחות חיידקים".

באופן דומה, הסביר צ'מאטו שלא יהיה חכם במיוחד להישען עם הפנים שלכם לכיוון החלון - במידה וקיבלתם מושב בסמוך אליו. "אל תשעינו את הראש שלכם על החלון. אתם לא היחידים שעושים זאת ואתם לא יכולים לדעת כמה ילדים או זרים אחרים נגעו בכל מיני דברים ואחר כך החלון הזה", אמר הדייל.

לא ממליץ להישען על החלון (צילום: אינג'אימג')
לא ממליץ להישען על החלון (צילום: אינג'אימג')

בינתיים, על הנוסעים לנהוג בזהירות גם בשימוש בחדר השירותים ולהימנע מללחוץ בידיים חשופות על לחצן הניאגרה. "למען האמת, זה מגעיל. אז השתמשו במפית או בנייר שנמצא בשירותים והדיחו את המים באמצעותו", הוסיף העובד, שבעבר הפך לוויראלי כשחשף את הצלילים שאף אחד מאתנו לא היה רוצה לשמוע בטיסה - ואת המשמעות שלו.

שתי העצות הנוספות של צ'מאטו, נסבו סביב התחושה הכללית על הסיפון. הוא אמר שעל הנוסעים לא לשכוח לשתות כדי לא להתייבש במידה והטיסה אורכת שעות ארוכות, ובמידה ואינם חשים בטוב - עליהם להודיע לדיילים.

לא לשכוח לשתות בטיסות ארוכות (צילום: אינג'אימג')
לא לשכוח לשתות בטיסות ארוכות (צילום: אינג'אימג')

הסרטון גרם לכמה מהגולשים להכריז בבוטות: "זה רק מוכיח שלא מנקים את המטוסים בין המראה להמראה", כתב גולש אחד. שני הגיב: "תגיד לי שאתם לא מנקים את המטוס, מבלי להגיד לי שלא מנקים את המטוס".