פורץ לשעבר חשף כמה טיפים מובילים לאבטחת הבית שלכם מפני גנבים - בלי מצלמות אבטחה ומערכות משוכללות שעולות הון. הוא הסביר היכן כדאי לכם לאחסן פריטים יקרי הערך ומה יבריח את הגנבים מביתכם.

לנוקס רוג'רס, יודע כיצד פועלים הפורצים ומה נחשב ל"טרף קל" עבורם. הפושע לשעבר שדד מאות בתים ובתי עסק ובילה 21 שנים מחייו מאחורי סורג ובריח. כעת, הוא מומחה לענייני אבטחה ומציע כיצד לשמור על הרכוש היקר שלכם. בעזרת הטיפים הללו - אולי לא תהיו היעד הבא.

היכן לשמור תכשיטים וכסף מזומן? (צילום: אינג'אימג')
היכן לשמור תכשיטים וכסף מזומן? (צילום: אינג'אימג')

הטיפ הראשון של רוג'רס, הוא להסתיר תכשיטים או כסף מזומן בתוך קופסאות שימורים או צנצנות קטניות

"חלק מהפורצים לא יהיו מודעים לכך שהסתרתם את הרכוש יקר הערך שלכם שם", אמר ל-The Sun. בנוסף, אם יש לכם חצר או גינה, הוא ממליץ להתקין שער המפעיל צליל כלשהו ברגע שמישהו נכנס. "רעש בלתי צפוי ירתיע כל פורץ ויקפיץ את כל הכלבים שמתגוררים בשכונה - מה שמשמש גם כן כגורם מרתיע". הוא הוסיף: "שמרו על קשרים טובים עם השכנים שלכם, שכן גם הם יכולים 'לשים עין'. אם הם רואים מישהו חשוד, הם עלולים להפריע לפורץ ואף לגרום לו לברוח כשיבין שיש מי שומר על המטרה". 

גניבת מכוניות

"אני מכיר לא מעט אנשים שמכוניתם נגנבה בזמן שהיו בבית. יצרניות הרכב נקטו בכמה צעדים כדי לשפר את רמות האבטחה, אך ישנם לא מעט גנבים מאוד מוכשרים שעדיין מסוגלים לפרוץ לרכב. נעילת ההגה יעילה גם כיום - במיוחד ברכבי יוקרה, כמו גם נעילת גלגלים. השתמשו בזה".

לא צריך מערכות משוכללות, רק כמה טיפים מפורץ לשעבר (צילום: אינג'אימג')
לא צריך מערכות משוכללות, רק כמה טיפים מפורץ לשעבר (צילום: אינג'אימג')

אל תשאירו את האופניים או הקורקינט בחוץ

"אם אתם משאירים את האופניים או את הקורקינט שלכם מחוץ לבית, הוא נגיש לגנבים. עדיף להכניס אותם הביתה למרות שזה יכול להיות קצת קשה ומסובך, אבל תאמינו לי - זה עדיף מאשר שתישארו בלעדיהם", אמר רוג'רס.

השאירו אור דולק וטלוויזיה פועלת

"הפורצים לא יגיעו לביתכם כשאתם צופים בטלוויזיה בסלון, נכון? כיום ישנה טכנולוגיה זמינה שתגרום לביתכם להיראות כאילו שאתם נמצאים בו. טיימרים לתאורה ועוד. השתמשו בזה".

עדיף שתשאירו את הטלוויזיה דולקת (צילום: אינג'אימג')
עדיף שתשאירו את הטלוויזיה דולקת (צילום: אינג'אימג')