בית המשפט המחוזי בוורשה, פולין, מצא את פיוטר א' אשר בגרימת נכות לצמיתות לאלכסנדרה סדובסקה, לאחר שקעקע את עיניה בסטודיו לקעקועים בבעלותו בשנת 2017. היא סיפרה לשופט: "תמיד רציתי עיניים מקועקעות, חשבתי שזה יכול להתאים לי. התייעצתי עם המקעקע והוא פרגן והסכים לעשות לי אותו".

בעל המקצוע, ששמו פורסם רק כפיוטר א', חדר עמוק מדי עם המחט לגלגל העין של הצעירה, בעוד שהוא משתמש בדיו שכלל לא מיועד לקעקוע בעיניים. סדובסקה שהייתה אז רק בת 21, אמרה שהיא בחרה במיוחד באותו האמן מאחר וקיבלה המלצות טובות מאחרים. היא סיפרה: "לא' היה תיק עבודות מלא בקעקועים דומים לזה שביקשתי - או לפחות כך הוא סיפר לי. לאחר מכן התברר כי הכל היה שקר. הוא גם טען שיש לו השכלה רפואית וגם זה בספק".

View this post on Instagram

A post shared by @anoxi_cime

עם זאת, הבעיות בעיניה של הצעירה החלו להתפתח יחסית מהר והיא החלה לסבול מגלאוקומה ולאחר מכן מקטרקט מתקדם. לאחר בדיקות רבות וניסיונות לטפל במצבה המחמיר אך ללא הועיל, הרופאים הודיעו לסדובסקה שעליהם להחליף את אחת מעיניה בשתל, ואילו בשנייה היא רואה כעת רק אור מנצנץ ללא קווי מתאר.

כעת, שש שנים לאחר המקרה, הצעירה תבעה את סטודיו הקעקועים וב-20 בדצמבר בית המשפט המחוזי בוורשה הרשיע את פיוטר א' באי מתן סיוע לקורבן ובגרימת נכות לצמיתות.

View this post on Instagram

A post shared by @anoxi_cime

עוד קבע בית המשפט כי בעל הסטודיו והמקעקע ישלם לסדובסקה כ-33,800 דולר ויבצע 30 שעות עבודות שירות בכל חודש למשך שנה. בעקבות פסק הדין, עורך דינה של הקורבן, פאבל יגיאלסקי אמר: "נשקול הגשת ערעור. בהערכות הקודמות שלנו, סך של 33 אלף דולר אינו פרופורציונלי להיקף הנזק שנגרם לאשה הצעירה הזו כתוצאה מנכות חמורה בצורה של אובדן ראייה מוחלט".