ממשלת יפן מציעה למשפחות שמתגוררות באזור טוקיו לקבל מיליון ין (כ־7,600 דולר) עבור כל ילד, על מנת לעבור לאזורים אחרים במדינה שמתמודדים עם צמצום אוכלוסין.

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, החל מאפריל הקרוב, משפחות שחיות במטרופולין של עיר הבירה ובמחוזות הסמוכים יוכלו לקבל מיליון ין עבור כל ילד עד גיל 18 כדי שיעברו לכפרים ולעיירות ברחבי המדינה, אך גם לאזורים ההרריים באזור טוקיו. מדובר בשינוי מהותי בתוכנית שהחלה בשנת 2019, כאשר עד כה הסכום למשפחות עמד על 300 אלף ין. נמסר כי כ־1,300 רשויות מקומיות משתתפות בתוכנית הרילוקיישן, כאשר הן ישלמו מחצית מסכום הסיוע למשפחות, בעוד הממשלה המרכזית תשלם את היתרה.

רחובות טוקיו (צילום: רויטרס)
רחובות טוקיו (צילום: רויטרס)

כדי לקבל את הכסף, המשפחות יצטרכו לעמוד באחד מתוך שלושה קריטריונים: תעסוקה בחברה קטנה עד בינונית באזור שאליו הן עוברות, המשך תעסוקה מרחוק במקום העבודה הקיים או פתיחת עסק עצמאי במקום המגורים החדש. עם זאת, המשתתפים יחויבו להחזיר את הכסף אם יעזבו את המקום החדש אחרי פחות מחמש שנים.

רכבת תחתית בטוקיו (צילום: רויטרס)
רכבת תחתית בטוקיו (צילום: רויטרס)

בממשלה מקווים כי התוכנית תסייע לצמצם את הדחיסות במטרופולין העמוס של טוקיו ותפיח חיים באזורים הכפריים שבהם יש צמצום אוכלוסין, בעיקר בשל הגירה של הצעירים לערים הגדולות. עד כה עברו יותר מ־2,300 בני אדם והיומון "ניקיי" ציין כי בממשלה מעוניינים להגיע למעבר של עשרת אלפים תושבים עד שנת 2027.