תשכחו מ"חומת טראמפ" - פרויקט לבניית חומת הפרדה לאורך גבול ארצות הברית–מקסיקו, אותה הוביל נשיא ארצות הברית ה-45 דונלד טראמפ - הידועה לשמצה. הנשיא לשעבר ציין כי אם ייבחר מחדש לתפקיד, הוא יעמיד בראש סדר העדיפויות בניית "כיפה ממוגנת" מעל 50 המדינות.

טראמפ, שכיהן כנשיא ארה"ב בין השנים 2017 ל-2021, הצהיר כי הוא מתכוון לבנות "שדה כוח" בדומה לזה שנראה בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "משפחת סימפסון", כדי להגן על האומה מפני נשקו הגרעיני של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

כמו בפרק הזה במשפחת סימפסון (צילום: מתוך יוטיוב)
כמו בפרק הזה במשפחת סימפסון (צילום: מתוך יוטיוב)

הנשיא הרוסי יכול "להשמיד ערים שלמות ואפילו מדינות" באמצעות הנשק הגרעיני, כך טען בנאומיו, אך איש העסקים שבנה את "החומה" כדי למנוע ממהגרים להיכנס לאמריקה דרך מקסיקו, יודע שייקח יותר מדיי זמן לבנות מבנה שיינטרל את איום הטילים ההיפרסוניים של פוטין.

יבנה כיפה מעל ארה
יבנה כיפה מעל ארה

כעת הוא חשף את חששותיו לגבי האיום בלוחמה גרעינית והאפשרות של מלחמת עולם שלישית - וזאת בזמן שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת. הנשיא לשעבר אמר כי הוא "יבנה מוצר חדיש מהדור הבא - שיגן על ההגנה" במידה וינצח במרוץ לנשיאות בשנת 2024. "אמריקה חייבת כיפה ממוגנת טילים כדי להגן על עצמה", אמר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום:  Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )

בוחריו של טראמפ התרשמו מהתכנית: "אם יש משפט אחד שמתאר את הנשיא הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקאית - הנשיא טראמפ - זה: 'הבטחות ניתנו - הבטחות יקוימו!' ". הנשיא לשעבר הוסיף: "אני אעבוד עם הקונגרס ועם מנהיגי הצבא העצום שלנו - לא אלה שאתם רואים בטלוויזיה, את אלה אני לא מחשיב למנהיגים. אנחנו נעבוד איתם ונבנה מגן מתקדם נגד טילים, מהדור הבא".

בפרק של משפחת סימפסון, כיפת הזכוכית נבנתה מעל כל העיירה ספרינגפילד לאחר שהתגלתה כ"העיר המזוהמת ביותר בעולם".