אישה שמתה מוות קליני למשך כ-14 דקות, טענה כי היא ראתה את "החיים שלאחר המוות" וכי בילתה "בגן עדן חמש שנים". לדברי מומחים, מדובר בתופעה שנקראת "חווית סף מוות".

ד"ר לינדה קריימר, הייתה בדרכה לשירותים בביתה לפני ש"מתה" בשעות הבוקר המוקדמות ב-6 במאי 2001. עם זאת, היא טוענת שהתקרית לא הסתיימה שם ושהיא "עלתה לגן עדן" בזמן שהפרמדיקים היו בדרכם אליה. לאחר ההחייאה, שיתפה הד"ר את כל מה שראתה במהלך החוויה שהרגישה לה כמו "חמש שנים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעוד שהיא נזכרת במקרה בראיון ל-NDE Diary ביוטיוב, קריימר טענה שהיא "ריחפה מעל הפרמדיקים שניסו להחיות אותה", לפני שהבחינה בחיים שלאחר המוות - שם לטענתה היא יכולה ללבוש כל "צורה" שתבחר. היא גם חשפה כמה מהמראות שראתה, שרבים מהם "לא יכלו להתחרות עם הקיים עלי אדמות".

היא סיפרה: "מצאתי את עצמי עומדת במה שנראה כמו שדה פרחים. צפיתי ברכס הרים גבוה פי 30 אלף מהר האוורסט. יכולתי לראות אין סוף הרים בכל מקום אליו הבטתי. יכולתי לראות בניינים וגורדי שחקים, כשדובאי היא כמו בקתות מיניאטוריות קטנות בהשוואה".

''ראיתי אגמים, ויכולתי לראות את הכל בנוף פנורמי'' (צילום: אינג'אימג')
''ראיתי אגמים, ויכולתי לראות את הכל בנוף פנורמי'' (צילום: אינג'אימג')

הד"ר הוסיפה: "ראיתי אגמים, ויכולתי לראות את הכל בנוף פנורמי. מצאתי את עצמי באינטראקציה עם אנשים, מדברת עם אנשים, הופכת להיות הם". כשהיא מדברת על התופעה הידועה בשם "חוויית סף מוות" - חוויה שמתרחשת לעיתים בעת מוות קליני - בראיון שלה, נכתב: "יש אנשים שטוענים כי 'חווית סף מוות' אינה חלום או הזיה של מוח גוסס. לרוב האנשים אין את אותן ההזיות. לעומת זאת, התיאורים של 'חוויות סף מוות' נותרו עקביים להפליא במשך השנים".

'' 'חוויות סף מוות' נותרו עקביות להפליא במשך השנים'' (צילום: אינג'אימג')
'' 'חוויות סף מוות' נותרו עקביות להפליא במשך השנים'' (צילום: אינג'אימג')

בינתיים, מחקרים נוירו-מדעיים מצביעים על כל שהתופעה נובעת מ"שילוב רב חושי מופרע של הגוף" המתרחש במהלך אירוע מסכן חיים. בעוד שאנשים דיווחו על טווח של חוויות מסוג זה, חלקן חיוביות וחלקן שליליות, נמסר כי המאפיינים הכלליים של "חווית סף מוות" כוללים חזיונות של קרובי משפחה ודמויות דתיות שנפטרו, וחוויות כנשמה שנמצאת מחוץ לגוף.