תמונות חדשות שצולמו מטלסקופ החלל "Hubble", חשפו את מה שנראה כמו כתמים משונים על הטבעות של כוכב שבתאי - והמדענים מבולבלים. לטענתם, ישנן מספר תאוריות לגבי הסימנים.

מדענים של סוכנות החלל הלאומית של ארה"ב, נאס"א, הבחינו בכתמים לראשונה לפני למעלה מארבעה עשורים במהלך משימת "וויאג'ר" אי שם בשנות ה-80, אך נותרו ללא תשובות. טלסקופ החלל תיעד את אותם הסימנים המשונים לפני כ-15 שנה, במהלך משימת "קאסיני". לטענתם של החוקרים, הכתמים זוהו בעבר בשנים שלפני ואחרי השוויון של כוכב שבתאי. לדבריהם, השוויון הסתווי הבא של כוכב הלכת אמור להתחיל ב-6 במאי 2025, והכתמים יכולים להופיע כארבע שנים לפני כן. טלסקופ החלל "Hubble" ימשיך לעקוב אחר החישורים. צפו בתיעוד מהחלל:

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מה מסתתר מאחורי החישורים?

צוות המדענים של נאס"א מתכנן להיעזר בתמונות כדי להבין בצורה טובה יותר את הגורם לכתמים המסתוריים ומדוע הם עונתיים. "הודות לתכנית OPAL של Hubble, שבונה עבורנו ארכיון של נתונים על כוכבי הלכת של מערכת השמש החיצונית, יהיה לנו זמן מסוים בו נוכל לחקור את החישורים של שבתאי", אמרה המדענית הפלנטרית הבכירה של נאס"א, איימי סיימון.

לדבריה, למרות שהסיבה לסימנים העונתיים עדיין לא ידועה, למומחים יש כמה תיאוריות. לטענתם, החשוד העיקרי ביצירת הכתמים הוא השדה המגנטי המשתנה של כדור הארץ, כך נמסר מנאס"א.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

כתמים משונים על הטבעות של כוכב הלכת שבתאי (צילום: רויטרס)
כתמים משונים על הטבעות של כוכב הלכת שבתאי (צילום: רויטרס)

על ידי צבירת תמונות עדכניות יותר לארכיון הנתונים ממשימת וויאג'ר וקאסיני, נאס"א מקווה לפצח את התופעה המסתורית אחת ולתמיד.