ארכיאולוגים מאיטליה חשפו אולם ענק שבו חגגו האבירים יחד עם הקיסר לפני כ-2,000 שנה. המקום עבר שיפוץ על ידי הקיסר הרומי הראשון, אשר ירש את הנכס מחברו.

האולם, שנחשף על ידי חוקרים מאוניברסיטת נאפולי ל'אוריינטלה בנאפולי, היה חלק מביתו של ואדיו פוליון, אביר ופוליטיקאי רומי שחי במאה ה-1 לפני הספירה, לפי האוניברסיטה. בבית, שממוקם על צוק בפוזיליפו, פרבר עילית בעיר, כ-240 ק"מ דרומית לרומא, היו נערכות מסיבות רבות בהשתתפותו של אוגוסטוס, הקיסר הרומי הראשון.

לדברי החוקרים, פוליון ואוגוסטוס הסתכסכו, אך כשפוליון מת בשנת 15 לפנה"ס, הוא השאיר את מגוריו המפוארים לאוגוסטוס, שדאג לשפץ אותם. הארכיאלוגים דיווחו כי המקום מעוטר במרצפות עשויות פסיפס בשחור-לבן. "עדיין אין לנו תיארוך סטרטיגריפי, אך בהתבסס על הסגנון, האולם עשוי להיות מתוארך לתקופת הרפובליקה הרומית", אמר מרקו ג'יליו, מנהל אתר החפירות.

צוות המחקר נתקל בממצאים בזמן שחקר את המרחצאות העליונים של בית המגורים ואת המרפסת שלו, אשר שימשה כמחבוא נשק במהלך מלחמת העולם השנייה. הנכס רחב הידיים, כלל בתוכו תיאטרון בסגנון יווני שהכיל 2,000 מקומות ישיבה על אדמה סלעית המשקיפה את המפרץ, ואולם ששימש להופעות מוזיקליות.