החוקרת, אמאני עבדלראסול, עובדת כמדענית במעבדה לרפואה בטמפה, פלורידה, ארה"ב, ולעתים קרובות היא חולקת את המידע שברשותה עם 60 אלף העוקבים שלה ברשתות החברתיות. לאחרונה, היא שיתפה סרטון ובו חשפה את כמות החיידקים שמסתתרים על שטר של 100 דולר - זה הולך לזעזע אתכם.

לדבריה של המדענית, היא מצאה כי השטר שופע חיידקי סטפילוקוקוס העלולים לגרום לדלקות עור, דלקת ריאות, בעיות לב ולעתים אף לדלקות עצמות ופרקים. "הנחתי את השטר על צלחת אגר דם והדגרתי אותה במשך 24 שעות", הסבירה אמאני בסרטון שנצפה למעלה מ-1.7 מיליון פעמים. "חלק מהחיידקים שמצאתי הם מיני סטפילוקוקוס, במקביל לנוספים שאין לי מושג מה מקורם. אני מתחילה להעדיף את המטבעות הווירטואליים", הוסיפה.

@micromani2023 Swabbed a public toilet seat and got Ecoli growth on the blood agar. There’s no reason to panic unless you have an open wound #microbiology #bacteria #medicaltechnologist #medicallabscientist #micro #lab #labtech #toilet #ecoli #lablife #labtiktok #labtok #medtiktok #learnontiktok #fyp #fypシ ♬ Mission Impossible Theme (Movie Trailer Mix) - Dominik Hauser

חיידקי אי-קולי בתוך אגר דם אחרי הדגרה של 24 שעות, מחריד (צילום: מתוך טיקטוק)
חיידקי אי-קולי בתוך אגר דם אחרי הדגרה של 24 שעות, מחריד (צילום: מתוך טיקטוק)

בקליפ נוסף שצבר תשע מיליון צפיות, החוקרת בדקה את כמות החיידקים שמסתתרים על מושב אסלה ציבורי ומצאה כי הוא מכיל גידול של חיידקי אי-קולי. "אין סיבה להיכנס לפאניקה, אלא אם יש לכם פצע פתוח כלשהו", הבטיחה לעוקביה. בסרטון אחר, בדקה את מסך מכשיר הנייד שלה, וגילתה כי הוא מכיל יותר חיידקים ממה שחשבה בתחילה.

@micromani2023 I swabbed my phone and was shocked with what bacteria grew. I clearly need to take extreme cleaning measures. Not everyone’s phone will have staphylococcus aureus. Wipe down your phones, you can never be too sure #microbiology #bacteria #medicaltechnologist #medicallabscientist #micro #lab #labtech #lablife #labtiktok #labtok #medtiktok #learnontiktok #staphylococcus #fyp #fypシ ♬ som original - Traduções Fodas

מכיל מיליוני חיידקים, סמארטפון (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')
מכיל מיליוני חיידקים, סמארטפון (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')

"הגיע הזמן שנתחיל לנקות את הנייד שלנו", הודתה אמאני. אמנם, לא כל מכשיר נייד מכיל חיידקי סטפילוקוקוס, אך היא הסבירה שעדיף לנקות את הסמארטפון מאשר לקחת סיכון. "נגבו את הטלפון שלכם עם מגבון חיטוי. אתם נוגעים בו כל היום ומעבירים חיידקים אליו וממנו - לכל דבר בכל מקום", היא חידדה.

המדענית הסבירה לעוקביה כי למרות שהסרטונים שהיא מפרסמת יכולים להיות מדאיגים במיוחד, היא טענה כי אין כל סיבה להיכנס להיסטריה, אך מומלץ לקדם את החשיבות של ניקיון כללי והיגיינה.