אישה צעירה בת 31, נישאה לבן זוגה אחרי הכרות בת שלוש שנים. אחרי שהיו נשואים כחודשיים, החליטה בת הזוג להתגרש, לדבריה: "הוא ידע מי אני. הוא ידע את הקשר שיש לי לאימא שלי ואת האחריות שיש לי כלפי האחים הקטנים שלי - ובכל זאת, דקה אחרי החתונה הוא התהפך". 

עם הטענה המרכזית הזו, התייצבה האישה במשרדם של עורכי הדין שרין ואורן סולן וגוללה דרמה שאלמלא היא הייתה אמיתית, אפשר היה לעשות ממנה סוג של מערכון. כאמור, החתונה נערכה בינואר השנה, באירוע מושקע  במיוחד. על פי הסיכום, כך לפחות לפי הכלה הטרייה, הרב שאמור היה להשיא אותם היה רב ממוצא ספרדי. "היה חשוב לי שהורי והאחים שלי יראו שאני, כבת בכורה, שומרת ומכבדת את ההורים ובעיקר את אבא שלי כאיש איש חובש כיפה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רב אשכנזי במקום רב מזרחי - סיבה מוצדקת לגירושין? (צילום: Shutterstock)
רב אשכנזי במקום רב מזרחי - סיבה מוצדקת לגירושין? (צילום: Shutterstock)

רבע שעה לפני החופה, התברר לכלה כי הרב שישיא אותם הוא רב אשכנזי. "אבי לא אמר דבר ושמר בלב. הוא לא התלונן על ההפתעה כי הוא לא רצה לפגוע בי, אבל הוא נפגע עד עמקי נשמתו", אמרה. עוד סיפרה האישה לעו"ד סולן, כי בעלה התחייב בפניה שבשנה הראשונה, לאחר הנישואים הם יתגוררו ביחידת דיור הצמודה לדירתם של הוריה, כדי שתוכל לעזור לאמה עם אחיה הקטנים. כעבור חודשיים, הודיע הבעל לאשתו כי הוא שכר דירה והוא מבקש שתעבור אתו לשם - אחרת יעזוב בלעדיה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)

הבעל, אמר להגנתו כי אשתו: "לא משחררת מהוריה. הם לא זקוקים לה כמו שהיא כנראה זקוקה להם. זו גם הסיבה שסירבה לעבור לגור איתי לפני החתונה, אבל עכשיו אחרי ששמעתי את הטענות שלה, אין לי מה לחפש איתה". עו"ד סולן הדגישה כי העילה לגירושין אינה מספקת והדבר עלול לעורר קשיים בבית הדין הרבני במידה והבעל יתנגד. 

בני הזוג נשלחו כמקובל ליישוב סכסוך, ורק בתום ההליך יוחלט האם להגיש תביעת גירושין. האישה לדבריה, מוכנה לוותר על הכתובה, מה שעשוי להקל על ההליך מול בית הדין הרבני.