השניים ישבו בסמוך לנער בן 15 שחולצתו נקרעה מעליו כאשר חלק מהפאנל התנתק ממקומו במהלך הטיסה, ורוחות חזקות חדרו פנימה. לטענתם, הקור המקפיא והרעש הבלתי נסבל גרמו להם לאבד תחושת זמן ומקום, והם נותרו חבוקים זה בזה, ממתינים לנחיתה בחרדה גוברת. "האירוע היה כל כך אינטנסיבי", העידה הנוסעת. "לא הצלחנו לשמוע דבר מלבד את רעש האוויר הסוער".
עורך דינם של התובעים, ג'ונתן ג'ונסון, הדגיש כי היו סימני אזהרה מקדימים לפני ההמראה. "היו מספר התראות בנוגע ללחץ האוויר במטוס זה של אלסקה, ואף עלתה טענה כי הוא כלל לא היה כשיר לטיסה מעל הים". ג'ונסון הוסיף וטען כי ייתכן שבואינג נושאת באחריות חלקית בשל העובדה שהיא משתמשת בקבלני משנה לייצור חלקים מסוימים. "ייתכן שחלקים אלו לא עומדים בסטנדרטים המחמירים של בואינג", אמר.
חקירה מקיפה של התקרית העלתה כי ככל הנראה תקלה בתקע הפאנל היא שהובילה להתנתקות של חלק ממנו במהלך הטיסה בגובה 16,000 רגל. גורמים רשמיים ציינו כי מדובר היה באירוע חריג וקרוב לוודאי שטרגדיה הייתה נמנעת אלמלא שני המושבים הסמוכים היו ריקים באותו זמן.
סטריקלנד ורינקר נחושים בדעתם להביא את האחראים למקרה לדין ולמנוע הישנות של תקלות דומות בעתיד. דוברת מטעם אלסקה איירליינס מסרה לדיילי סטאר הבריטי כי החברה אינה יכולה להתייחס לתביעה משפטית התלויה ועומדת. הנושא נמצא כעת בחקירה של מועצת הבטיחות הלאומית בתחבורה, וטרם נקבע מועד לסיומה.