תפקודים ניהוליים הינם יכולות קוגניטיביות גבוהות אשר מתפתחות במהלך הילדות ומסייעות לנו לנתב את ההתנהגות שלנו לצורך מטרה מסוימת, והן כוללות עיכוב תגובה, תכנון, יזימה, בקרה, זיכרון עבודה, וויסות רגשי. כולנו זקוקים לתפקודים הניהוליים לביצוע כל משימה חדשה.
כשאנחנו מכינים עוגיות אנחנו צריכים לתכנן מראש אילו מצרכים נדרשים להכנת המתכון, לזכור את שלבי ההכנה ולפעול לפיהם, לארגן את הסביבה כך שיהיה לנו קל להכין את העוגיות באופן יעיל ובזמן סביר. אנחנו בודקים את עצמנו תוך כדי ההכנה ומוודאים שלא שכחנו את החומרים. כל אלו הן דוגמאות ליכולות הקוגניטיביות שאנו מפעילים, לעתים באופן לא מודע.
תפקודים ניהוליים נדרשים לנו להתנהל בעולם בחיי היומיום. כל העת אנחנו נדרשים לפעול באופן מסתגל לשינויים שמתרחשים סביבנו, לתכנן, לארגן ולפעול בהתאם. לילדים עם הפרעות קשב לרוב ישנם קשיים בתפקודים הניהוליים.
כמבוגרים אנחנו פועלים בעולם כבר מתוך אסטרטגיות שסיגלנו לעצמנו. אצל ילדים מערכת התפקודים הניהוליים ממשיכה להתפתח עד לגיל הבגרות. לכן, אנחנו עדים לקשיים של הילדים בביצוע פעילויות חדשות המערבות יכולות קוגניטיביות של תכנון וזיכרון כמו הכנת עוגיות. אנחנו כהורים יכולים לסייע להם על ידי דירוג הקושי של הפעילות ובכלל בפיתוח יכולות קוגניטיביות אלו, והכנת אוזני המן יחד עם הילדים היא הזדמנות מצוינת לעשות זאת.
קודם כל נקרא את רשימת המצרכים הדרושים יחד עם הילדים, ונעבור על שלבי המתכון מראש. לאחר מכן, נאסוף את המצרכים הנדרשים, ונסמן וי לכל מצרך שהבאנו והנחנו על השולחן.
נתחיל בהכנה לפי שלבי המתכון, ונסמן וי על כל שלב בפעילות. בתום הביצוע של כל שלב נוודא שעשינו אותו כראוי.
במידה ואין מוצר כלשהו, ניתן לחשוב יחד איתם על תחליף מתאים. זוהי דוגמא קטנה אבל חשובה, וזוהי הזדמנות מצוינת ומהנה ללמד את ילדינו אסטרטגיה לביצוע כל משימה אחרת הניתנת להם בבית הספר, בבית, בתנועת הנוער או בכל דבר אחר בחיים.
לערבב חומרים יבשים בקערה.
לרכך חמאה/מרגרינה במיקרוגל בקערה נפרדת ואז להוסיף לחומרים היבשים.
להוסיף שמן וביצה.
לערבב הכל יחד עד לקבלת בצק אחיד.
מרדדים את הבצק לעלה בעובי של כחצי ס"מ.
קורצים עיגולים בעזרת הכוס או החותכן ומניחים בכל עיגול מעט מהמלית הרצויה.
סוגרים לצורת משולש.
מכניסים לתנור ואופים את העוגיות בחום של 180 מעלות.