הוופר, הכריך המפורסם של ברגר קינג, קיים מאז 1957. כעת, כמעט שבעה עשורים אחרי, תצטרך הרשת להגן עליו בבית משפט פדרלי. ב-5 במאי 2025, השופט המחוזי האמריקאי רוי ק. אלטמן בפלורידה דחה את בקשת ברגר קינג לביטול תביעה משנת 2022 המאשימה את רשת המזון המהיר בהטעיית לקוחות.

מה הבסיס לטענה? 19 לקוחות מ-13 מדינות שונות טוענים בתביעה שהושגה על-ידי USA TODAY כי ברגר קינג "מפרסמת את ההמבורגרים שלה כהמבורגרים גדולים בהשוואה למתחרים" על-ידי הצגתם כמוצרים "המכילים קציצות בשר ורכיבים מוגדלים הגולשים מעבר ללחמנייה" ויוצרת רושם שההמבורגרים שלה "גדולים בכ-35% בגודלם, ומכילים יותר מפי שניים בשר מההמבורגר האמיתי".

האם ההמבורגרים קטנים יותר מאשר בפרסומות? (צילום: יחצ)
האם ההמבורגרים קטנים יותר מאשר בפרסומות? (צילום: יחצ)

התביעה מתמקדת בפרסומות שהופיעו לאחר 2017, שבהן הוופר מוצג גדול יותר מאשר בפרסומות מוקדמות יותר. למרות טענות הרשת כי הפרסומות אלה עוסקת ב"הגדלת גודל ההמבורגרים", הלקוחות טוענים כי "כמות [הרכיבים] הכלולה במוצרים האמיתיים שהלקוחות מקבלים לא גדלה".

ברגר קינג הודתה כי הצלמים שלה "עיצבו את הכריכים יפה יותר" מאשר העובדים במסעדות, אך טענה שצרכנים אמורים להבין ש"כל המטרה של התמונות היא לגרום לפריטים להיראות טעימים ככל האפשר. משיכת רכיבים קדימה בכריך לפני צילומו כך שכל הרכיבים גלויים אינה הונאת צרכנים".

החברה הגישה בקשה לביטול התביעה באוקטובר 2023, וטענה כי הלקוחות לא קראו את תיאורי המוצר, כולל תיאור הוופר כ"רבע פאונד של בשר בקר צלוי על האש". החברה גם טענה שהצלמים שלה השתמשו באותן קציצות בקר שהמסעדות שלהם מגישות ללקוחות, כך על פי מסמכי בית המשפט.

בתגובה לתביעה, ברגר קינג הצהירה ב-USA TODAY: "טענות התובעים שקריות. קציצות הבקר הצלויות על האש המוצגות בפרסומות שלנו הן אותן קציצות המשמשות במיליוני המבורגרים שאנו מגישים ללקוחות ברחבי ארה"ב".

השופט אלטמן, עם זאת, קבע בהחלטתו מיום שני כי סביר ש"חלק" מהצרכנים בתביעה הייצוגית המוצעת עלולים להיות מוטעים על ידי הפרסומות. הוא הבדיל את המקרה מתביעה דומה נגד מקדונלד'ס ו-וונדי'ס שנדחתה על ידי שופט פדרלי בברוקלין, ניו יורק, בספטמבר 2023.

אלטמן ציין שההבדל המרכזי הוא שברגר קינג לכאורה הגזימה בגודל המוצרים שלה "במידה גדולה בהרבה", במיוחד בפרסומות לאחר 2017 שבהן הוופר נראה גדול יותר מאשר בפרסומות קודמות.

מלבד השבת כספים שהרוויחה ברגר קינג מהפרסום המטעה לכאורה, התובעים דורשים מברגר קינג "להפסיק להציג פריטים בתפריט כמוגזמים או לתקן את ההתנהגות המטעה". אנתוני רוסו, עורך דין של התובעים, הביע שביעות רצון מהחלטת השופט באומרו: "אני מרוצה מההחלטה".