בתחילת פברואר הבלאגן המסריח התחיל. מספר מדהים של 33 לקוחות דיווחו לרשויות על תסמינים חמורים שזהים להרעלת מזון, כולל שלשולים, כאבי בטן קשים והקאות. בעקבות הדיווחים הרבים, הרשויות הורו למסעדה קיצ'י להפסיק מיידית את כל פעילותה, כפי שדיווח קיודו ניוז.
למרות הסגירה הרשמית והמחלה ההמונית הקשורה ישירות למסעדה, המשפחה בחרה להמשיך לפעול בחשאי. ב-16 בפברואר, בעוד המסעדה הייתה אמורה להיות סגורה לחלוטין, הם מכרו 11 ארוחות צהריים יפניות מסורתיות בקופסאות. החוקרים מאמינים כי גם הארוחות הללו היו מזוהמות במיקרו-אורגניזמים פתוגניים מסוכנים.
החלטתם של בעלי המסעדה להמשיך במכירת מזון הביאה לתוצאות קטסטרופליות נוספות. בימים שלאחר מכן, עוד אנשים חלו. חיידקים התגלו במזון המסעדה בפעם השנייה, כאשר עוד 23 סועדים נוספים דיווחו על הרעלת מזון. בסך הכל, כמעט 80 סועדים דיווחו על מקרי הרעלה במהלך התקופה.
הרשויות החליטו להאריך את השעיית המסעדה לכל חודש מרץ, בעוד המשטרה החלה לחקור לעומק את הנהלים והניהול במסעדה. החקירה הובילה למסקנה שמקרי ההרעלה הרבים נבעו מניהול גרוע ורשלני מאחורי הקלעים.
בסופו של דבר, תחת לחץ, הודתה מסעדת קיצ'י בכישלונה. הם הודו שלא אכפו נהלי היגיינה מחמירים בקרב הצוות שלהם. בהודעה שפרסמה המסעדה באתר האינטרנט שלה בסוף חודש מרץ, הם כתבו: "אנו רואים את סדרת האירועים הזו ברצינות ומצטערים עמוקות עליה. אנו נפעל להבטיח בטיחות מזון על ידי חיזוק יסודי של ההיגיינה שלנו כדי למנוע בעיות".