הטעם החדש יופק תחת המותג האקטיביסטי האישי של כהן, "בן'ס בסט", באופן נפרד לחלוטין מ"בן אנד ג'ריס". כהן אמר בסרטון שפרסם באינסטגרם כי הוא "עושה את מה שהם לא יכלו", וכי הגלידה קוראת ל"שלום קבוע בפלסטין ולתיקון הנזק שנגרם שם". לדבריו, יוניליוור מנעה מ"בן אנד ג'ריס" להשיק את הקינוח. חברת יוניליוור נמנעה מלהגיב לפניית ה-BBC בנושא.
הצהרתו של כהן מעמיקה את הסכסוך המתמשך בין יצרנית הגלידות הידועה, אשר בבעלות יוניליוור הבריטית מאז שנת 2000, לבין חברת האם. "בן אנד ג'ריס" ידועה בפעילותה האקטיביסטית בנושאים חברתיים והתבטאה בעבר בעניינים פוליטיים, סביבתיים והומניטריים, כולל הסכסוך הישראלי-עזתי. בשנת 2021, סירבה החברה למכור את מוצריה בשטחים המוחזקים על ידי ישראל, מה שהוביל את יוניליוור למכור את פעילותה הישראלית לזכיין מקומי כדי לאפשר את המשך מכירת הגלידה ביהודה ושומרון.
כהן הוסיף כי בכוונתו לפתח טעמי גלידה נוספים שיעסקו בנושאים שבהם "בן אנד ג'ריס" הושתקה על ידי יוניליוור. סכסוך זה הוזכר גם כסיבה להתפטרותו של המייסד השותף ג'רי גרינפילד בספטמבר האחרון, שציטט חששות מפגיעה בעצמאותה של החברה וביכולתה לממש את ייעודה החברתי.