"גם אחרי שנים של מחקר שבמהלכן הודגשו ההבדלים הביולוגים בין המינים, הופתענו לגלות שברירת המחדל של שני המינים היא להתנהג באופן דומה. הלחץ מאפשר לנו למעשה לראות את ההתנהגות האוטומטית, נטולת הציפיות המגדריות", אמרה ד"ר פרידמן, ראש המעבדה לשיווק בפקולטה לניהול. הלחץ גורם למעשה להצפת רגשות שמנטרלת 'התנהגות–צריכה תואמת מגדר'. חדשנותו של המחקר מתבטאת בכך שהוא מערער את התפישה הרווחת לגבי התנהגויות סטריאוטיפיות שונות.
במחקר השתתפו 115 נבדקים מאנגליה (46 גברים ו69 נשים). הגברים העידו כי משבר הקורונה שינה את שגרת יומם באופן דרמטי (שעות שינה רבות יותר, פחות שעות עבודה במשרד, טיפול רב יותר בילדים ובמשימות הבית), ולעומתם נשים דיווחו על רמות לחץ והצפת רגשות גבוהות יותר.
מניתוח ממצאי המחקר, עולה עוד כי ההתמודדות עם הצפת הרגשות השפיעה אחרת על השינוי בצריכה עבור המינים. למרבה הפלא באופן שאינו תואם את הצריכה הסטריאוטיפית. זאת, להבדיל מההנחה המקובלת כי נשים וגברים פועלים אחרת בתחום הצרכנות, כך שאסטרטגיות השיווק הנפוצות נשענו על מתן דגשים שיווקיים על-פי פילוח מגדרי.
המחקר, שנמשך גם בימים אלו, נעשה בסיוע הדוקטורנטית גל גוטמן ועוזרת המחקר עדן אור.