מלחמת רוסיה-אוקראינה: בצל המשך הקרבות בסמוך לעיר באחמוט שבמחוז דונצק, הצבא האוקראיני האשים את רוסיה, כי היא משתמשת באותה טקטיקה הנהוגה בסוריה. סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מאילר, ציינה כי "רוסיה ריכזה את מאמציה העיקריים בבאחמוט ומנסה לפגוע בחיילינו, על ידי טקטיקה של הרס מוחלט של מבחנים ותשתיות".

בתוך כך, על פי דיווחים בכלי התקשורת הרוסיה, הצבא החל להשתמש לראשונה באוקראינה, בטנק T-14 ארמטה. עם זאת, סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה מסרה כי הצבא עדיין לא החל להשתמש בטנק במבצעי תקיפה. בטנק המתקדם הותקנו מערכות הגנה נוספות, ונוספו יכולות שליטה מרחוק על החימוש. זאת, לאחר שבחודש ינואר האחרון, המודיעים הבריטי עדכן כי הצבא הרוסי לא מוכן להשתמש בטנקים בשל מצבם הירוד. לטענת המודיעין בממלכה, שימוש בטנק, יהווה "סיכון גבוה" עבור החיילים, והחלטה שנועדה בעיקר למטרות תעמולה.

המלחמה באוקראינה (צילום: EMRE CAYLAK.GettyImages)
המלחמה באוקראינה (צילום: EMRE CAYLAK.GettyImages)

במקביל, גורמים רשמיים באוקראינה האשימו את רוסיה, כי חייליה בחרסון, בדרום המדינה, פועלים לפינוי בכוח של אזרחים, לקראת סבב הקרבות הצפוי בעיר. ראש המועצה האזורית של חרסון, אולכסנדר סמוילנקו, אמר כי "יש לי מידע שהפינוי שהחל אמש, הוא בתירוץ של הגנה על אזרחים". לדבריו, "הם מנסים לגנוב כל מה שהם יכולים". לטענת האנליסטים, זה מתרחש כמה שעות בלבד לאחר שכוחות אוקראינים החלו לתפוס עמדות על הגדה המזרחית של נהר הדניפרו, לקראת המתקפה הנגדית הצפויה.

כמו כן, משרד ההגנה הבריטי עדכן כי שיעור הנפגעים היומי בקרב הצבא הרוסי, ירד החודש ב-30%, לעומת האבדות הכבדות במהלך החודשיים הראשונים של השנה. על פי נתוני משרד ההגנה האוקראיני, ממוצע ההרוגים היומי בקרב הצבא הרוסי בחודש מרץ, עמד על 776, לעומת 568 בלבד בחודש אפריל. עוד הוסיף משרד ההגנה בקייב, כי "האבדות של רוסיה הצטמצמו מכיוון שמתקפת ה'חורף' שלה לא הצליחה להשיג את מטרותיה, וכעת הכוחות הרוסיים מתמקדים בהיערכות למתקפה האוקראינית הצפויה בקרוב".