מושלת מדינת קרוליינה הדרומית לשעבר ומי שהכריזה על ריצה לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, ניקי היילי, עוררה סערה כשהתייחסה לגילו של הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, ואמרה כי "הוא צפוי למות תוך חמש שנים". עוד הדגישה, כי "תומכיו יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיאה, קמלה האריס, אם הוא יזכה להיבחר מחדש לבית הלבן בשנה הבאה". 

ניקי היילי, ששימשה בעבר גם כשגרירת ארה"ב באו"ם, התראיינה לרשת FOX NEWS וטענה כי "ביידן הודיע שהוא מתמודד שוב ב-2024, ואני חושבת שזה מאוד ברור שאם אתה מצביע לביידן, אז אתה בעצם מצביע לסגנית הנשיא, כי הרעיון שהוא יכהן עד גיל 86, זה משהו לא סביר לדעתי". סגן דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, השיב לדבריה, ואמר כי "אנחנו לא מגיבים ישירות לקמפיינים של מתמודדים אחרים, אבל בכנות, שכחתי שהיא מתמודדת". 

ניקי היילי משיקה את קמפיין הבחירות לנשיאות ארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
ניקי היילי משיקה את קמפיין הבחירות לנשיאות ארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

היילי הכריזה בחודש ינואר האחרון על התמודדותה לנשיאות, והתייחסה גם אז לגילו של הנשיא המכהן. לדבריה, "כשמסתכלים על עתידה של אמריקה אני חושבת שהגיע הזמן לחילופי דורות חדשים. אני לא חושבת שצריך להיות בן 80 כדי להיות הכיסא הנשיא. אני חושבת שאנחנו צריכים דור צעיר שייכנס, יתגבר ויתחיל לתקן דברים באמת".

עוד אמרה, כי "כשמסתכלים על ריצה לנשיאות, צריך להביט על שני דברים. קודם כל, צריך לשאול את עצמך האם המצב הנוכחי קורא לאנשים חדשים להיכנס למרוץ, והשאלה השנייה היא האם 'אני האדם שיכול להיות המנהיג החדש?'". היילי הוסיפה כי "אפשר להסתכל על מדיניות הפנים והחוץ, על האינפלציה העולה, הכלכלה המתכווצת, הממשלה שגדלה ובעלי העסקים שלא מסוגלים לשלם את השכירות שלהם. כל הדברים האלו מצדיקים עבודה, ולכן אנחנו צריכים ללכת לכיוון חדש". לדבריה, "אז האם אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה הזו? כן, אבל אנחנו עדיין עובדים על כך ונבין יותר לעומק".