שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ערך היום (שישי) במסגרת ביקורו בלבנון, סיור בצד הלבנוני של הגבול עם ישראל, סמוך לכפר מארון א-ראס. בסרטון שפורסם בכלי התקשורת באיראן נראה עבדאללהיאן שותל עץ ולאחר מכן מקבל הסברים בעודו מתצפת על אזור הגבול. עוד דווח כי הוצגו לשר החוץ האיראני שרידים של מזל"ט ישראלי שהופל לכאורה בשנת 2006.

"ההתקדמות המדהימה של חיזבאללה": מפקד צבא איראן במסר לישראל
השב"כ חשף: חיזבאללה ואיראן גייסו תושבי השומרון לבצע פעילות טרור בישראל

בתום הפגישה אמר עבדאללהיאן כי "קיבלתי מנסראללה הערכות מצב מדויקות ואישורים לכך שההתנגדות הלבנונית והפלסטינית נמצאות במצב הכי טוב שהייתה. כל ההתפתחויות החיוביות באזור יובילו לקריסת היישות הציונית, הם מבינים רק כוח. אנחנו תומכים בהתנגדות ובמאבק עם האויב הציוני. איראן תישאר עם לבנון גם בימים קשים. האזור שלנו נכנס לשלב חדש של שיתוף פעולה".

שר החוץ האיראני בביקור בגבול לבנון ישראל (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
שר החוץ האיראני בביקור בגבול לבנון ישראל (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

עוד קודם לכן, נועד שר החוץ האיראני עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנוכחות שגריר איראן בביירות. על פי הדיווחים, נסראללה עבדאללהיאן דנו  "בהתפתחויות האחרונות באזור, ובעיקר בנושא ההסכם האיראני-סעודי והשפעותיו על מדינות האזור". עוד דווח כי הם דנו "בהתפתחויות האחרונות בלבנון ובישראל".

עבדאללהיאן נחת בביירות ביום רביעי האחרון לאחר שסיים את ביקורו עומאן. במהלך ביקורו שיבח השר האיראני את הקשרים הבילטרליים בין טהראן לביירות ואמר כי יש לו "הצעות וחידושים שמטרתם לשפר את המצב בלבנון". הוא הדגיש כי ביקורו בביירות הוא הכרזה על "התמיכה החזקה של איראן בעם, בצבא ובהתנגדות בלבנון", וציין כי איראן "תמיד תמכה במשא ומתן באזור", וכי היא "אינה מחשיבה מלחמה כפתרון".