מיכל דלק עלה באש הבוקר (שבת) בעיר הנמל סבסטופול שבחצי האי קרים. מושל חצי האי שאותו כבשה רוסיה מידי אוקראינה ב-2014, מיכאיל רזבוז'ייב, כתב בחשבון הטלגרם שלו כי "על פי מידע ראשוני, השריפה נגרמה מפגיעת מזל"ט". בנוסף ציין כי באירוע לא היו נפגעים.

25 אזרחים לפחות נהרגו בהפצצה הרוסית באומן וקייב - עוזרו של זלנסקי פנה לישראל

לפי רזבוז'ייב, השריפה, שפרצה במאגר נפט, התפשטה למרחק של קילומטר.

הרוסים בינתיים לא הטילו את האחריות על אוקראינה, אולם בעבר האשימה רוסיה את שכנתה בתקיפת אוויריות בחצי האי קרים ובתוך רוסיה. 

העיר סבסטופול, שנמצאת בחצי האי קרים שרוסיה סיפחה כאמור מאוקראינה ב-2014, ספגה התקפות אוויריות חוזרות ונשנות מאז הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022.

בלילה שבין חמישי לשישי נהרגו 25 בני אדם, בהם שלושה ילדים, במהלך מתקפת טילים רוסית על העיר אומן שהגיעה גם לעיר קייב.

ההפגזה הרוסית על העיר אומן, אוקראינה (צילום: REUTERS/Yan Dobronosov)
ההפגזה הרוסית על העיר אומן, אוקראינה (צילום: REUTERS/Yan Dobronosov)

אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, הגיב בחריפות ואמר: "פשעי המלחמה של רוסיה באוקראינה לא נפסקים, ובשעות האחרונות אנחנו שוב רואים את תוצאותיה של מתקפת טילים רוסית על אזרחים חפים מפשע שנרצחו בשנתם באומן".

עוד הוסיף ופנה לאזרחים בארץ: "אני פונה מפה לאזרחי ישראל – בין אם ביקרתם באומן ובין לא, אתם יודעים איך מרגישה מתקפת טילים המשוגרת ללא אבחנה על חפים מפשע. דעו לכם שמתחולל רצח עם חדש באירופה, בחסותו של הקרמלין. במיוחד ברגעים כאלה, על ממשלת ישראל להגביר את התמיכה שלה באוקראינה, לספק אמצעי הגנה נגד טילים ומזל"טים ולעזור להגן על אזרחי אוקראינה מפני התוקפנות הרוסית".