בית המשפט בניו יורק ממשיך לדון בתביעה של העיתונאית אי. ג'ין קרול נגד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בטענה כי אנס אותה. במהלך הדיון האחרון, עורכי הדין של קרול הזמינו לדוכן העדים את ג'סיקה לידס, אישה כבת 81, בניסיון להציג כי לטראמפ יש היסטוריה של תקיפת נשים, וכי האירוע עם קרול לא היה חד פעמי. לטענתה של לידס, טראמפ הטריד אותה במהלך טיסה בסוף שנות ה-70, ותיארה כי "זה הרגיש כאילו 40 מיליון ידיים נגדו בי".

לידס טענה בפני המושבעים, כי הנשיא לשעבר אחז בשדיה, והעביר את ידו במעלה החצאית, בזמן שהשניים ישבו זה לצד זה במחלקה הראשונה במטוס הנוסעים בדרך לניו יורק. היא המשיכה וציינה כי לאחר כמה שניות הצליחה להשתחרר ממנו, וקמה בסערה לחלק האחורי של המטוס. לדבריה "לא הייתה שיחה, זה בה משום מקום, הוא ניסה לנשק אותי, ולמשוך אותי אליו, זה היה נראה כמו קרב התגוששות בינינו".

אי. ג'ין קרול (צילום: gettyimages)
אי. ג'ין קרול (צילום: gettyimages)

לידס בת ה-81 חשפה את טענותיה על טראמפ כבר בשנת 2016. בפני חבר המושבעים העידה כי החליטה לעשות זאת כי כעסה על טראמפ, שטען שלא נגע בנשים בניגוד לרצונן. עוד סיפרה לידס, שהאירוע התרחש כשהייתה בשנות ה-30 המאוחרות לחייה, עבדה במכירות, ועלתה לטיסה של חברת "ברניף" מדאלאס לנמל התעופה לה גוארדיה בניו יורק. לטענתה, אחת הדיילות הזמינה אותה לעבור למושב הריק, ליד דונלד טראמפ. לדבריה, למרות שהציג את עצמו והיה איש נדל"ן מצליח, היא לא ידעה מי הוא באותו הזמן.

"ישבנו במשך כמה שעות ואכלנו ארוחה נחמדה במחלקה הראשונה", שיתפה לידס, והוסיפה כי "פתאום טראמפ החליט לנשק אותי ולגשש אותי". לידס המשיכה וסיפרה כי מלחמה בטראמפ, שהפך להיות תוקפני יותר, כשהוא דוחף את הכיסא שלה והציד אותה אליו. "אף נוסע לא התערב, ואף עובד מחברת התעופה לא נחלץ לעזרה. הצלחתי לקום מהמושב, זה היה נראה כמו נצח, אבל זה נמשך רק כמה שניות", שיתפה.

דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

כאמור, בימים אלו מתנהל המשפט בתביעה של אי. ג'ין קרול נגד הנשיא לשעבר. קרול טוענת כי טראמפ הצמיד אותה לקיר של חנות כלבו בניו יורק ותקף אותה מינית. את התביעה הגישה בשנה שעברה, במסגרת חוק חדש שחוקק במדינת ניו יורק, אשר מאפשר לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, להגיש תביעה אזרחית גם לאחר תום תקופת ההתיישנות. לטענתה של קרול, טראמפ הוריד את הגרביונים שלה ואנס אותה בכוח במשך מספר דקות, עד שהצליחה לדחוף אותו ולברוח מהחנות. עוד סיפרה קרול, כי לא הגישה תלונה במשטרה באותו זמן, כי היא "הייתה בהלם ולא רצתה לחשוב על עצמה כעל קורבן אונס", וכי ייעצו לה לשתוק, כי טראמפ הוא "איש עסקים רב עוצמה שיקבור אותה". 

עורך דינה של קרול כבר הצהיר כי "התקיפה המינית של טראמפ גרמה לקרול לסבול מנזקים פסיכולוגיים מתמשכים, אובדן הכבוד והיכולת לנהל מערכות יחסים אינטימיות ופגיעה בפרטיות שלה. יתר על כן, ההשמצות של טראמפ נגדה פגעו במוניטין שלה וגרמו לה לנזק רגשי ומקצועי".

טראמפ מצדו הכחיש את הטענות וקרא להן "הונאה מוחלטת". לאחר שטענה כי כתבה על התקיפה בספר זיכרונות משנת 2019, אמר טראמפ כי הוא צריך להימכר בתור ספר למדע בדיוני. טראמפ הוסיף כי קרול משקרת, וכי התקיפה מעולם לא יכלה להתרחש, כי "היא לא הטעם שלו". עורכי דינו כבר הצביעו על כך שאין עדי ראייה או ראיות מצולמות, כי לטענתם "התקרית הזו לא התרחשה מעולם". הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר גם האשים את קרול כי המציאה את סיפור האונס "כדי למכור ספר מטעמים פוליטיים".