הצבא הרוסי נחלש? המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, ותוך 24 שעות הכוחות הרוסים איבדו 16 מערכות ארטילריה. כך נמסר היום מקייב. בנוסף, אבדו לצבא רוסיה עוד שלוש מערכות לשיגור רקטות, הוסיף המטכ"ל של אמ"ן. לפי אוקראינה, רוסיה איבדה בסך הכל 2,962 מערכות ארטילריה מאז תחילתה של המלחמה בפברואר 2022.

"מפחדים להיות הבאים בתור": המדינות שחוששות מפלישה רוסית | מבט מבפנים
בכיר ברוסיה מאיים: "אין ברירה אלא לחסל את זלנסקי"
במהלך עצרת בטורקיה: המפגש הסוער בין משלחות רוסיה ואוקראינה

יש לך הרבה זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כוחות צבא אוקראינה נלחמים ברוסיה (צילום: רויטרס)

אתמול, משרד ההגנה הרוסי אמר כי אוקראינה איבדה מספר תותחים מסוג הוביצר, וכן עדכנה את ספירת הציוד שאבד ל-4,717 תותחי שדה ומרגמות שדה מאז 24 בפברואר 2022. ביום שלישי האחרון, שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי בחודש האחרון השמידה רוסיה 225 פצצות ארטילריה ופצצות מרגמה ששימשו את הכוחות המזוינים של אוקראינה.

אספקת ארטילריה ותחמושת הם המפתח למלחמה בין שני הצדדים. "המלחמה באוקראינה הפכה למלחמת ארטילריה", אמר המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בינואר. ביום רביעי הודיע צוות החשיבה של המכון לחקר המלחמה בארה"ב כי ירי ארטילריה רוסית נמשכה במספר אזורים באוקראינה, כולל אזור דרום חרסון ומחוז לוהנסק.

בתחילת אפריל מסר צוות החשיבה כי הכוחות הרוסים משתמשים בארטילריה כדי לפצות על "היכולות ההתקפיות השפלות שלהם". "ביקוש גבוה" לפגזי ארטילריה העלה כי חיילי מוסקבה "עדיין מסתמכים במידה רבה על ארטילריה כדי לקזז את החסרונות העיקריים", כולל כישורי מיקוד חלשים והיעדר שימוש בכוח אוויר באוקראינה. ארטילריה ופגזים היו גם דאגות מרכזיות של קייב, שקראה שוב ושוב לאספקה ​​נוספת למאמץ המלחמתי שלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

גרמניה וארה"ב יעבירו טנקים לאוקראינה, רוסיה איימה בתגובה (רויטרס)

ארה"ב, כזכור, כללה ארטילריה ופגזים בחבילות הסיוע הצבאי שלה לאוקראינה. ביום רביעי הודיע ​​משרד ההגנה על גל חדש של 300 מיליון דולר של סיוע ביטחוני, שכלל אספקת תחמושת נוספת עבור 38 מערכות הרקטות הארטילריות הגבוהות (HIMARS) שנשלחו לאוקראינה על ידי ארה"ב. הסיוע הצבאי הנוכחי של ארה"ב לאוקראינה כולל מספר סוגים של הוביצרים , סבבי ארטילריה ומערכות מרגמות.

בתחילת מרץ אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, כי כדי שהכוחות האוקראינים ינצחו, התומכים המערביים של קייב "חייבים לספק יותר תחמושת ארטילרית - ולספק אותה מהר יותר". האיחוד האירופי הסכים אז לשלוח מיליון סיבובי ארטילריה לאוקראינה במהלך השנה הקרובה בעלות של שני מיליארד אירו.