יבגני פריגוז'ין, העומד בראש קבוצת ואגנר, שלח היום (שישי) מסר מאיים לכיוון הקרמלין, לפיו יוציא את כוחותיו מהעיר בחמוט שבמזרחי אוקראינה, זאת בטענה למחסור חמור ומתמשך בתחמושת בשדה הקרב. פריגוז'ין שלח את האיום באמצעות סרטון חריג שצילם, במהלכו הוא מתהלך בין גופות של חלק מכוחותיו שנהרגו במהלך הקרבות. 

"הדרך היחידה לעצור את מתקפת הנגד האוקראינית": רוסיה תשתמש בנשק גרעיני?
צלחה אוקראינית חסרת תקדים: האבדה המשמעותית של רוסיה נחשפת

"איפה התחמושת? חסרה לנו 70% מהתחמושת הדרושה", אמר במהלך הסרטון. בשלב מסוים האיר פריגוז'ין עם פנס על גופות החיילים, וטען כי הם נהרגו במהלך יום לחימה אחד בלבד. 

כוחות צבא אוקראינה נלחמים ברוסיה (צילום: רויטרס)

הוא פנה במסר ישיר לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו: "הדם עדיין טרי, "הם הגיעו לכאן כמתנדבים ומתים כדי שתוכלו לשבת כמו חתולים שמנים במשרדי היוקרה שלכם".

זו היא לא הפעם הראשונה בה מתלונן פריגוז'ין על מחסור בתחמושת. פנייה דומה הוגשה על ידו במהלך חודש פברואר האחרון, כאשר גם עזה העלה תיעוד של גופות חיילים משדה הקרב. בסוף השבוע האחרון, הוא אף הצהיר כי במידה וכוחותיו לא יקבלו את התוספת הדרושה של התחמושת, הם יעזבו את העיר המזרחית ב-10 במאי. 

פריגוז'ין מודיע כי כוחותיו יעזבו את בחמוט ב-10 במאי

"אני מסיג את את הכוחות מכיוון שהם ללא תחמושת, הם נידונים למוות חסר טעם", הצהיר. מטעם הקרמלין סירבו להגיב לדברים של פריגוז'ין. 

קבוצת ואגנר תפסה במהלך החודשים חלק משמעותי בלחימה באוקראינה, זאת לאור הדשדוש היחסי של הכוחות הרוסים בשטח. רוב הקרבות בהם השתתפו שכירי החרב נערכו באזור העיר באחמוט.