הרשתות החברתיות בשפה הערבית סוערות לאחר שבכיר חמאס בחו"ל, ח'אלד משעל, תועד כשהוא משתתף בחתונת בנו של ראש ממשלת קטאר לשעבר, בזמן סבב הלחימה בעזה. משתמשים רבים העבירו ביקורת חריפה על בכיר החמאס, בזמן שרבים ציינו כי תושבי עזה חיים תחת מתקפה מתמשכת של ישראל.

משתמשים רבים תהו בטוויטר, כיצד הבכיר בארגון הטרור משתתף בחתונה הנוצצת, "בזמן שאנשים בעזה חיים במלחמה?". אחד המשתמשים צייץ את הסרטון וכתב: "האנשים שלנו בעזה מופצצים כבר יומיים, והבכירים הגדולים בארגון חמאס בקטאר, מה הם עושים?". בציוץ נוסף נכתב, כי "בתקופה שבה עזה מדממת ונהרסת, אנו רואים את בכיר ההתנגדות, ח'אלד משעל, בחתונה בקטאר, כשהוא צוחק ומחייך, כאילו הדבר לא נוגע לו בכלל".

בתיעוד נוסף נראה משעל כשהוא מגיע לאירוע ברכב משוריין ולצידו שומרי ראש. על כך, כתב אחד הצייצנים בטוויטר: "בזמן שאנו מנהלים מלחמה עם ישראל בגדה המערבית, בעזה ובכל הצירים, תנועתו לא משתתפת כלל. הנה משעל כשהוא מגיע לאירוע עם רכבו המשוריין להשתתף בחתונת בנו של ראש ממשלת קטאר לשעבר".

הביקורת החריפה על בכיר החמאס, מגיעה לאחר שעיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח אמש כי הג'יהאד החל להיערך לתגובה מתאומת עם הפלגים השונים, בהם חמאס. מקור המעורה בפרטים מסר לעיתון כי חמאס והג'יהאד החלו במגעים אינטנסיביים במישור המדיני והצבאי, במטרה ללמוד ביחד את מהות התגובה, ולהיערך לפעולה מתאימה.

כמו כן, מקורות בחאמס הוסיפו כי "הנהגת ההתנגדות הניחה את כל האפשרויות על השולחן, על רקע ההערכה כי האויב פתח במערכה במועד שהוא רצה, כדי להכניס את ההתנגדות לקרב תחת הכותרת 'תגובה על החיסול' ולא על הפשים שהוא מתכנן לקיים במצעד הדגלים ב-18 במאי". אותם מקורות הדגישו כי "התגובה תהיה מאוחדת דרך החמ"ל המשותף של סיעות ההתנגדות, שתלמד את ישראל לקח גדול, התגובה לא תהיה מוגבלת לפלג מסוים, אלא כל החזיתות מועמדות להשתתף בתגובה".