מלחמת רוסיה-אוקראינה: מאז שהחלה המלחמה עקובת הדם באירופה, משרד ההגנה הרוסי נמנע מלהודות על הרוגים בשדה הקרב, ובמיוחד כשמדובר בבכירים בצבא. עם זאת, רוסיה חשפה אמש כי שני קצינים בכירים נהרגו בקרב בסמוך לעיר באחמוט, שבמזרח אוקראינה.

בהודעה הנדירה של משרד ההגנה הרוסי, נכתב כי קולונל ואיצ'סלב מקרוב, מחיל השיריון, וקולונל יבגני ברובקו, נהרגו "תוך כדי שניסו להדוף את המתקפה האוקראינית". סוכנות הידיעות הרוסית "טאס", המזוהה עם ממשלת רוסיה, דיווחה כי איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה, אישר כי השניים נהרגו. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות, ברובקו נהרג בגבוה, במהלך הקרב שבו הדפו את המתקפות האוקראיניות, כשספג רסיסים רבים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חיילים רוסים במצעד יום הניצחון במוסקבה (צילום: gettyimages)
חיילים רוסים במצעד יום הניצחון במוסקבה (צילום: gettyimages)

בתחילת החודש, מסר הבית הלבן כי על פי הערכת מצב של המודיעין האמריקאי, כי כ-20 אלף חיילים רוסים נהרגו בחצי השנה האחרונה ועשרות אלפים נוספים נפצעו. מהנתונים, אותם הציג דובר הביתה הלבן ג'ון קירבי, עולה כי לפחות 10,000 מבין ההרוגים הינם לוחמי קבוצת וגנר. בהתייחס לכך אמר דובר הבית הלבן כי "רוב שכירי החרב של וגנר הם אסירים רוסים שנזרקו לתוך הלחימה בבחמוט ללא הכשרה מספקת, מנהיגות קרבית או כל תחושת פיקוד ושליטה ארגונית".

"הניסיון של רוסיה להוציא מתקפה חורפית בדונבאס, בעיקר דרך בחמוט, נכשל", קבע קירבי, שציין בנוסף כי ההישגים של הצבא הרוסי גבו ממנו "מחיר איום ונורא". קירבי, שטען כי מדובר ב"מספרים מדהימים", גרס בנוסף כי רוסיה "מיצתה את המאגרים הצבאיים והכוחות המזוינים שלה".