חבר הפרלמנט הירדני עמאד אל-עדואן הואשם אמש (שלישי) על ידי התובע הציבורי של בית המשפט לביטחון המדינה הירדני בניסיון הברחת נשק מירדן ליהודה ושומרון. 

תומך חמאס שדרש לגרש את שגריר ישראל מעמאן: זה חבר הפרלמנט הירדני שנעצר
בפרשה הזו, ישראל וירדן מעדיפות פיתרון שקט | ג'קי חוגי

לדברי עורך דינו עלי אל-מוביידן: "חבר הפרלמנט הופיע בפני בית המשפט לביטחון המדינה ונחקר על ידי התובע הציבורי לאחר שעל פי החשד ניסה להבריח כלי ירייה וזהב במעבר גבול בחודש שעבר". אל-מוביידן אישר כי "תובע בית המשפט האשים אותו בשתי עבירות של ייצוא נשק בכוונה להשתמש בהם באופן בלתי חוקי בארבע הזדמנויות שונות, וביצוע פעולות שיפריעו לסדר הציבורי ויאיימו על ביטחון הקהילה".

הוא הוסיף כי התיק עדיין בבדיקה, מה שלא מאפשר לו להגיש בקשה לשחרורו. אם יורשע בשני האישומים הללו, אל-עדואן צפוי לעונש של עד 15 שנות מאסר. בכיר במערכת המשפט הירדנית הסביר ל"סקי ניוז" בערבית כי סעיף 75 לחוקה קובע כי אם יוגש נגדו פסק דין חלוט, הוא יודח אוטומטית מבית הנבחרים ללא צורך לפטרו. עד אז, לחבר הפרלמנט הזכות להיכנס לבית הנבחרים ולהשתתף בישיבות. 

לפני כעשרה ימים אל-עדוואן שוחרר ממעצר בישראל והועבר לרשויות הירדניות לטובת המשך חקירה ומיצוי הדין. במסגרת הסכמים דיפלומטיים בין השתי המדינות הופעל לחץ כבד לשחרר את העצור, כאשר ישראל עמדה על דרישתה לקבל התחייבות שהוא ירצה את עונשו בירדן. במקביל, כלי תקשורת בירדן דיווחו כי בית הנבחרים קיבל את ההחלטה להסיר את חסינותו, בעקבות בקשה שהגיעה מטעם התביעה של בית המשפט לביטחון המדינה במדינה.

 חבר הפרלמנט נעצר כזכור על ידי אנשי המכס במעבר אלנב לאחר שעלה חשד כי הוא מעורב בהברחה. בחיפוש שנערך ברכבו אותרו 12 רובים ו-194 אקדחים. בחקירתו נחשף כי מאז חודש פברואר אשתקד ביצע עמאד 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי. בין היתר, הבריח חבר הפרלנט ציפורים, יונים, סיגריות אלקטרוניות וזהב.

עוד עלה כי מתחילת 2023 הבריח עמאד במספר הזדמנויות אמל״ח מירדן לתחומי מדינת ישראל. בנוסף, חבר הפרלמנט הירדני ביצע את ההברחות בשביל כסף עבורן סכומי כסף גדולים. במקביל לחקירתו בישראל, נעצרו ע"י כוחות הביטחון בירדן מספר גורמים אשר היו קשורים להברחות שביצע לצד חשודים שנעצרו ביהודה ושומרון.