כ-40 רחפנים רוסים תקפו לפנות בוקר (ראשון) מבנים ממשלתיים בקייב, בירת אוקראינה. על פי הממשל בקייב, אדם אחד לפחות נהרג במהלך התקיפה. 

מתקפה רוסית על מרפאה בעיר דניפרו: שני הרוגים ועשרות פצועים, בהם ילדים
חשש בצמרת הרוסית: האם הצבא לא יוכל להגן על חצי האי קרים?
כוח וגנר - הסוף? "לוחמיו של פריגוז'ין לא צפויים להמשיך להילחם"

התקיפה שמוגדרת בקייב כנרחבת ביותר מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר שעבר, התרחשה בסוף השבוע שבו חוגגת המדינה את יום היווסדותה של קייב לפני יותר מ-1,500 שנה. התקיפה גרמה לפגיעה בשכונות רבות בעיר, שבה חיים כשלושה מיליון אזרחי אוקראינה, בין היתר בשכונות לשימור היסטורי.

עד ראייה ששהה בעיר בשעת התקיפה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במהלך התקיפה הנרחבת אזרחים רבים יצאו אל המרפסות כדי לצפות באירועים, וצעקו גסויות המכוונות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)
באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)

בשבוע טען ראש כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין כי אם הפלישה הרוסית לאוקראינה תמשיך לגמגם, הרוסים עלולים להתקומם ורוסיה עלולה לעמוד בפני מהפכה חדשה. את הדברים אמר בריאיון לבלוגר פרו-רוסי בו העביר ביקורת חריפה של המוכנות הצבאית של מוסקבה, שעלולה לחשוף עוד יותר את השסעים בהיררכיה הצבאית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

במקביל, הודיע פריגוז'ין כי קבוצת שכירי החרב הרוסית ואגנר החלה להסיג את כוחותיה מהעיר באחמוט שבאוקראינה. לדברי פריגוז'ין, הלוחמים שלו יסוגו ו"חיילים רוסים רגילים יעברו במקום כדי להחליף אותם".