יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) עקץ את החמאס והג'יהאד האסלאמי וטען כי "אש"ף שמר על הפרויקט הלאומי הפלסטיני עצמאי והגן עליו מפני אובדן. הקמת הארגון וייצוג עמנו הוא אחד ההישגים החשובים ביותר של הפוליטיקה הפלסטינית".

כל המערכת הפוליטית תומכת באותה אסטרטגיה: לשמר את הברית הסמויה עם החמאס | חיים רמון
אם ישראל שואפת ליציבות בעזה, עכשיו הזמן לדבר עם הריבון | ג'קי חוגי

"הקמת אש"ף נועדה לסכל את תוכניות התנועה הציונית העולמית והכיבוש הישראלי שביקשו למחוק את זהות העם הפלסטיני. אש"ף הפך לבית הפוליטי והמוסרי ולנציג הבלעדי והלגיטימי של העם הפלסטיני. הוא עשה זאת באמצעות הקרבת קורבנות בתוכם שיירות של שהידים ואסירים", הוסיף בבנאום שנשא לציון יום היוסדו ה-59 של הארגון.

אבו מאזן רמז לכך בנאומו והדגיש "אש"ף יישאר הנציג הבלעדי והלגיטימי של עמנו, כל הניסיונות לעקוף אותו ולמצוא חלופות לארגון יכשלו", זאת על רקע הניצחונות האחרונים של תאי החמאס באגודות הסטודנטים באוניברסיטאות בשכם ובביר זית שליד רמאללה והמאמץ של ארגון הטרור להגדיל את השפעתו ביהודה ושומרון.

"הארגון, עבר זמנים קשים שאיימו על המשך קיומו, אך הוא נשאר איתן מול כל מתנגדיו, כשהוא נושא על גבו את הסבל של עמנו הפלסטיני בכל המקומות והשאיפה שלהם להשיג חופש ועצמאות כמו שאר עמי העולם. הוא יישאר נושא דגלו של העם הפלסטיני ומאבקו, והוא יימשך כי הוא מייצג את העם הפלסטיני ומקדם את הסוגייה הפלסטינית בשמו. הוא יישאר עד להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים", אמר בסיום דבריו. 

כאמור, בשבוע שעבר נרשמה דרמה בשכם לאחר שהחמאס ניצח בבחירות באוניברסיטת אלנג'אח בשכם שנחשבת למעוז של פת"ח וזכה ב-40 מול 38 מושבים. החזית העממית זכתה בשלושת המושבים הנותרים. באוניברסיטת ביר זית רשם תא הסטודנטים של חמאס ניצחון שני ברציפות בבחירות כשגבר על רשימת הסטודנטים של הפת"ח שקיבלה 20 מושבים בלבד.

שיעור ההצבעה השנה היה גבוה במיוחד ועמד על 77% מתוך כ-12 אלף סטודנטים שהיו בעלי זכות בחירה. סקרי דעת קהל שפורסמו בשנתיים האחרונות הצביעו על ירידה בתמיכה באבו מאזן בדעת הקהל הפלסטינית, מה שמסביר את חוסר ההתלהבות של יו"ר הרשות לערוך בחירות כלליות להנהגת התנועה.